• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 3 شهریور 1399
کد مطلب : 108476
+
-

100ثانیه خبر

   حسادت گیتس به جابز
بیل گیتس، مالک مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که همواره به استیو جابز فقید حسادت می‎ورزیده است. به گزارش وب‌سایت ورج، او گفت: «جابز یک نابغه بود. بازگشت او به اپل، کاری بود که هیچ‌کس دیگری نمی‌توانست انجام دهد؛ حتی من هم نمی‌توانستم. جابز در ایجاد انگیزه فراوان در افراد دیگر، یک جادوگر بود. البته من هم یک جادوگر کوچولو بودم و به‌خاطر همین توسط او طلسم نمی‌شدم، ولی به‌خوبی می‌توانستم ببینم که او دیگران را طلسم می‌کند. من خیلی به جابز حسادت می‌کردم.»

   سیارک انتخاباتی!
یک سیارک که احتمال برخورد آن با زمین به گفته ناسا، 41/0درصد است، درست یک روز پیش از انتخابات آمریکا از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. به گزارش ایندیپندنت، این شی‌ء آسمانی که نامش 2018VP1 است، با قطری حدود 2متر، خطر چندانی برای کره‌زمین محسوب نمی‌شود، اما اینکه طبق پیش‌بینی‌ها به‌احتمال بسیار زیاد در روز دوم نوابر (12آبان) و یک روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از کنار زمین خواهد گذشت، باعث جذابیت و البته خبرسازی‌اش شده است.

   شنزن، شهر 5G
شهردار شنزن در جنوب چین اعلام کرد که این شهر، نخستین شهری است که پوشش شبکه 5G در آن تکمیل شده است. به گزارش گلوبال‌تایمز، هم‌اکنون بیش از ۴۶هزار دکل نسل پنجم تلفن همراه در شنزن نصب شده است که این یک رکورد بی‌سابقه در دنیا به‌حساب می‌آید. به‌زودی در این شهر صنایع مختلف از خدمات 5G بهره‌مند می‌شوند و یک اکوسیستم جامع کاربردی برای بهره‌مندی آنها از خدمات مذکور ایجاد خواهد شد.

   تولید هواپیمای دوزیست ایرانی
محققان ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پرنده دوزیست کاربردی برای سفرهای توریستی، آمبولانس دریایی و خشکی، آموزش خلبانی حرفه‌ای، کنترل جنگل‌ها و مرزها، گارد ساحلی و... شدند.به گزارش مهر، این هواپیمای کوچک قابلیت نشست و برخاست روی دریا، آب رودخانه، سد، تالاب، چمن و را آسفالت دارد و می‌تواند در مسافت حدود ۶۰۰متر از آب بلند شده و ۳۰۰متر روی آن فرود آید.

   ماهواره جدید چین به فضا رفت
چین یک ماهواره جدید به فضا فرستاد تا شرایط و وضعیت کره‌زمین را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. به گزارش شینهوا، ماهواره «گائوفن509» روز گذشته به‌وسیله موشک «لانگ‌مارچ2» از مرکز پرتاب ماهواره «جیوکوآن» در شمال‌غرب چین به فضا پرتاب شد. «گائوفن509»، ماهواره‌ای اپتیکال برای جمع‌آوری اطلاعات محسوب می‌شود که دقت تصاویر آن کمتر از یک متر است. از اطلاعات این ماهواره می‌توان برای امور برنامه‌ریزی شهری و کشاورزی و همچنین پیش‌بینی شرایط جوی استفاده کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید