• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108354
+
-

خبرهای کوتاه

  پیام متفاوت ظریف به مناسبت روز پزشک
وزیر امور خارجه با تبریک زادروز ابوعلی سینا و روز پزشک تاکید کرد: وزارت امور خارجه همچون گذشته با تمام ظرفیت پشتیبان جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان کشور خواهد بود. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در پیامی به مناسبت زادروز شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک گفت: این روز فرصتی مغتنم برای گرامیداشت مقام شامخ پزشکان، پرستاران و کادر درمانی سربلند ایران عزیز و قدردانی از خودگذشتگی و ایثار آنانی است که در دفاع از سلامت هم میهنان، به ‌رغم تمامی تحریم‌های ضدبشری آمریکا و همه مشکلات موجود، با جانفشانی بی‌وقفه، جان می‌بخشند. 


  دلیل شکست آمریکا در سوریه
جانشین فرمانده کل سپاه در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند، گفت: آمریکا در سوریه حضور می‌یابد و با همراهی برخی کشور‌های عربی و سایر متحدین خود عنوان می‌کند که باید دولت بشار اسد ساقط شود، اما بعد به ناتوانی خود در تحقق آن اذعان می‌کند؛ به‌عبارت دیگر، شکست آمریکا در سوریه به‌دلیل حضور دلدادگان انقلاب اسلامی در میدان مبارزه است. به‌گزارش فارس، دریادار علی فدوی افزود: اگر امروز گرفتاری داریم‌ به‌دلیل این است‌ که به‌اصطلاح پای کار نرفتیم؛ درواقع اگر سخنان امام(ره) و رهبری محقق می‌شد، امروز دشمنان این مردم، نمی‌توانستند نفت ما را تحریم کنند.


  وزیر دفاع به روسیه رفت
وزیر دفاع به دعوت رسمی همتای روسی خود در راس یک هیأت دفاعی و نظامی راهی روسیه شد. براساس گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی در این سفر ضمن دیدار با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و مقامات دیگر این کشور، از ششمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نظامی- فنی روسیه موسوم به  ARMY 20 نیز بازدید می‌کند. نمایشگاه و همایش بین‌المللی نظامی- فنی روسیه به فرمان رئیس‌جمهور روسیه از سال2015 هرسال برگزار می‌شود. تقویت و تحکیم بیش از پیش همکاری‌های دفاعی تهران- مسکو در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مهم‌ترین اهداف سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسکو خواهد بود.


  انتقاد عارف از سکوت مقابل تحریم‌ها
عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به‌زعم خود می‌خواهد فشارها را بر مردم ایران با اعمال تحریم‌های بیشتر افزایش دهد. هرچند تاکنون در این راه شکست خورده است اما از نخبگان جامعه جهانی در تعجبم که برابر این بی‌عدالتی سکوت کرده‌اند. به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف همچنین گفت: متأسفانه در کشور ما نخبگان در جایگاه اصلی خود قرار ندارند و نشست‌هایی که مسئولان با نخبگان دانشگاهی برگزار می‌کنند بعضا تشریفاتی و برای رفع تکلیف است و اینگونه برخورد با نخبگان باعث سرخوردگی و بی‌انگیزگی آنها می‌شود و در جامعه‌ای که نخبگان آن بی‌انگیزه و گوشه‌نشین شوند جامعه رو به رشدی نخواهد بود.


  اژه‌ای: لاجوردی از منحرفان مبارز ساخت
معاون اول قوه قضاییه در بیست‌ودومین مراسم سالگرد معراج شهید اسدالله لاجوردی، دادستان پیشین انقلاب تهران گفت: شهید لاجوردی همانند مقتدای خود امام‌حسین(ع) که در بحبوحه جنگ به فکر اصلاح و زنده‌کردن و تربیت‌کردن بود، در بحبوحه ترور‌ها توسط دشمن از ساختن یک فرد منحرف غافل نمی‌شد. شهید لاجوردی از همین افرادی که فریب خورده بودند، منحرف شده بودند و سلاح به روی مردم کشیده بودند، مبارز در راه همین انقلاب ساخت. به گزارش ایلنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت: او کسانی را ساخت که به جبهه اعزام شدند و به شهادت رسیدند؛ کسانی را ساخت که تا همین امروز و تا الان در خط مستقیم باقی ماندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید