• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108345
+
-

خرید آبمیوه‌گیری


      آبمیوه‌گیری ازجمله لوازم برقی کاربردی در منازل، خرید جهیزیه یا مورد نیاز برخی مشاغل خاص است که با ممنوعیت واردات و نوسان نرخ ارز، با افزایش قیمت مواجه شده است. اگر قصد خرید آبمیوه‌گیری را دارید باید به برخی نکات توجه کنید.
      در خرید دستگاه آبمیوه‌گیری نیز همانند تمام لوازم برقی منزل، قیمت حرف اول را می‌زند، اما این روزها به‌دلیل نوسان نرخ ارز، قیمت انواع آبمیوه‌گیری برندهای خارجی در بازار بسیار بالاست؛ پس اگر به‌دنبال خرید مدل کاربردی و مقرون‌به‌صرفه‌تر این محصول هستید باید برندهای داخلی را مدنظر قرار دهید.
      شاید بتوان دور موتور یا سرعت یک دستگاه آبمیوه‌گیری را ازجمله مواردی برشمرد که بر قیمت محصول تأثیرگذار است، اما عملکرد یک دستگاه را نباید براساس قیمت آن محاسبه کرد. مدل‌های زیادی هستند که با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه از عملکرد قابل‌قبولی برخوردارند.
       آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ یا پرسرعت ازجمله انواع آبمیوه‌گیری است که برای خردکردن انواع میوه و سبزیجات با سرعت بسیار زیادی چرخیده و از نیروی گریز از مرکز برای جداسازی تفاله میوه از آب آن بهره می‌برد، اما توجه داشته باشید که این نوع آبمیوه‌گیری‌ها مزایایی مانند سرعت بالا، دهانه عریض و عدم‌نیاز به خردکردن میوه و سبزیجات و معایبی مانند سر و صدا و لرزش زیاد و سختی تمیز کردن را دارند.
      آبمیوه‌گیری‌های پرسی به‌نسبت سرعت کمتری دارند و از نیروی گریز از مرکز استفاده نمی‌کنند. آبمیوه‌گیری‌های غیرسانتریفیوژ یا آهسته می‌توانند در مدل‌های تنگ (تک‌دنده‌ای)، دو‌دنده‌ای، افقی یا عمودی طراحی شوند. این نوع آبمیوه‌گیری‌ها به‌عنوان آبمیوه‌گیری پرس سرد نیز شناخته می‌شوند.
ازجمله مزایای استفاده از این نوع آبمیوه‌گیری‌ها می‌توان به کم سر و صدا بودن آن اشاره کرد. همچنین این نوع آبمیوه‌گیری‌ها قطعات کوچک‌تری دارند، از این‌رو تمیز کردن آنها راحت‌تر است و با استفاده از آن می‌توانید آب سبزیجات برگ‌دار را نیز بگیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید