• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108319
+
-

بلک بری هملت

ویترین
بلک بری هملت


بلک بری هملت، کتابی است نوشته ویلیام پاورز که علیرضا طاق دره آن را به فارسی برگردانده و از سوی نشر نو در 319صفحه منتشر شده است.
 صفحات دیجیتال (کامپیوتر و تبلت و تلفن‌‌ همراه و...) کارهای شگفت‌انگیزی برایمان می‌کنند، اما باری را نیز بر دوشمان می‌گذارند که تمرکز را برایمان دشوارتر می‌کند و نمی‌گذارد کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، روابطمان را مستحکم کنیم و به آن عمق و غنایی برسیم که آرزو می‌کنیم.
راه‌حل این مسئله چیست؟ ویلیام پاورز در «بلک بری هملت» چنین استدلال می‌کند که ما فقط به نظام فکری تازه هر روزه‌ای برای زندگی با صفحات دیجیتال نیازمندیم. پاورز عزم خود را برای حل مسئله‌ای جزم می‌کند که نامش را «مخمصه ارتباطات» نهاده است. او سفری به گذشته‌ها می‌کند و از زندگی و افکار برخی از برجسته‌ترین اندیشمندان تاریخ، از افلاطون تا شکسپیر و هنری دیوید ثورو، بهره می‌برد تا اثبات ‌کند که ارتباط دیجیتال وقتی مفیدتر است که آن را با چیزی که ضد‌آن است به تعادل و توازن برسانیم: قطع ارتباط.
این کتاب شما را به مبارزه با عادت و اعتیاد زندگی مجازی فرا می‌خواند.
ویلیام پاورز، نویسنده کتاب بلک‌بری هملت، ‌زاده 14مارس 1961نویسنده، روزنامه‌نگار و تکنیسین آمریکایی است. پاورز در رود آیلند بزرگ شده و از دانشگاه هاروارد با مدرک تاریخ و ادبیات فارغ التحصیل شده است. وی تحصیلات تکمیلی‌اش را در اسپانیا گذراند، سپس به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد. او همچنین معاون سنا در ایالات متحده بود که در زمینه روابط خارجی، اطلاعاتی و نظامی کار می‌کرد.
بلک بری هملت را نشر نو با شمارگان هزار و 100نسخه، به بهای 58هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید