• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108253
+
-

100ثانیه خبر

  اینترنت رایگان به ۱۸۹۲ هیئت برای عزاداری آنلاین
برای برگزاری آنلاین مراسم عزاداری‌ماه محرم با توجه به شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامتی شهروندان وزارت ارتباطات به ۱۸۹۲ هیئت عزاداری در سراسر کشور اینترنت رایگان اختصاص داده است. به گزارش همشهری، تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۸۹۲ هیئت بررسی شده است. همچنین در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات از پلتفرم هیئت آنلاین که بستر پخش زنده یا استریم هیئت‌های عزاداری را مهیا می‌کند رونمایی شد.

  دستکش بازی
محققان در دانشگاه سنگاپور یک دستکش مخصوص بازی‌های رایانه‌ای ساخته‌اند که کاربر می‌تواند با آن از هر انگشت خود برای انجام یک حرکت در بازی استفاده کند. به گزارش نیواطلس، این دستکش سبک و راحت است و انعطاف بیشتری به گیمرها می‌دهد. هنگامی که کاربر انگشت خود را خم می‌کند، فیبر کشیده می‌شود و مقداری از فلز را درون آن جابه‌جا می‌کند. بنابراین، با مشاهده همزمان قدرت سیگنال هر 5حسگر، نرم‌افزار قادر است حرکات سه بعدی کاربر را تعیین کند.

  علاج واقعه قبل از وقوع
شرکت خودروسازی فورد قصد دارد فناوری‌ای را مورد آزمایش قرار دهد که برای پیش‌بینی تصادف پیش از وقوع آن طراحی شده است. به گزارش تلگراف، فورد طرح آزمایشی خود را در یک سال و نیم و با استفاده از 700دستگاه خودرو که از طریق اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند در شهرهای لندن و آکسفوردشایر انجام خواهد داد. برقراری ارتباط بین این خودروها و حسگرها به محققان کمک می‌کند با درنظرگرفتن حرکت آنها و زیربنای جاده، چشم‌اندازی از احتمال تصادف فراهم کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید