• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 30 مرداد 1399
کد مطلب : 108167
+
-

اسرار جعبه جواهرات در باغ لواسان

اسرار جعبه جواهرات در باغ لواسان

 سرایدار خیانتکار پس از سرقت جواهرات صاحب خانه‌ای ویلایی در لواسان، آنها را که یک‌میلیارد تومان ارزش دارد در باغچه دفن کرد تا در فرصتی مناسب با فروش طلاها پولدار شود اما پلیس این نقشه را نقش برآب کرد.
به گزارش همشهری، چند روز قبل به مأموران کلانتری166 لواسانات خبر رسید که از خانه‌ای ویلایی سرقت شده است. آنطور که صاحب خانه گزارش کرده بود، سارق یا سارقان جواهراتی به ارزش یک‌میلیارد تومان سرقت کرده بودند.
با اعلام این گزارش، گروهی از مأموران برای انجام تحقیقات میدانی راهی خانه ویلایی شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که به‌احتمال زیاد عامل سرقت از نزدیکان صاحب خانه است؛ چراکه هیچ شواهدی دال بر تخریب قفل یا ورود به زور به باغ دیده نمی‌شد. همچنین تحقیقات نشان می‌داد که سارق از محل نگهداری جواهرات به‌خوبی اطلاع داشته و بدون به‌هم‌زدن وسایل خانه توانسته طلاها را پیدا کند. در این شرایط مأموران به تحقیق از افراد مرتبط با شاکی پرداختند.
در میانه بررسی‌های پلیسی، مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد جوانی حدود 30ساله از 10روز قبل در خانه ویلایی به‌عنوان سرایدار مشغول به‌کار شده است. آنطور که صاحب خانه می‌گفت سرایدار به‌راحتی به همه جای خانه دسترسی و رفت‌وآمد داشته و حتی از محل نگهداری جواهرات نیز باخبر بود. به این ترتیب نام وی به‌عنوان یکی از مظنونان مطرح شد.
هنوز دلایل محکمی علیه این مظنون وجود نداشت تا اینکه وقتی مأموران ترددهای وی و دوستانش را تحت نظر گرفتند، پی بردند یکی از دوستان وی قطعه‌ای طلا برای فروش به طلافروشی در لواسان برده است. این موضوع احتمال دست داشتن سرایدار در سرقت یک‌میلیاردی از خانه ویلایی را تقویت می‌کرد. به همین دلیل وی دستگیر شد و در اعترافاتش گفت که این قطعه طلا را از سرایدار خانه ویلایی گرفته تا برایش بفروشد. این اعترافات جای تردیدی در سارق بودن سرایدار باقی نمی‌گذاشت. به این ترتیب او دستگیر شد و به سرقت جعبه طلاجات مالباخته اعتراف کرد.
وقتی متهم به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت، جزئیات بیشتری از این سرقت را بازگو کرد و گفت: از روزی که در خانه مالباخته به‌عنوان سرایدار استخدام شدم فهمیدم که او طلاهای خود را در یک جعبه چوبی نگهداری می‌کند. از همان روز وسوسه شدم که طلاهای او را سرقت کنم.
متهم در ادامه گفت: یک روز وقتی صاحب خانه نبود سراغ جعبه جواهراتش رفتم و آن را سرقت کردم. می‌خواستم طلاها را به مرور و از طریق دوستانم بفروشم تا کسی به من شک نکند. از طرفی جای مناسبی برای پنهان‌کردن طلاها نداشتم. به همین دلیل جعبه جواهرات را داخل باغچه خانه‌ دفن کردم تا به مرور آنها را خانه خارج کرده و بفروشم.
سرگرد سیدامین موسوی، رئیس‌کلانتری166 لواسانات در این‌باره گفت: جواهرات کشف‌شده بعد از کشف در باغچه خانه پس از هماهنگی با مرجع قضایی به مالباخته تحویل داده شد و 2متهم پرونده با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید