• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 30 مرداد 1399
کد مطلب : 108164
+
-

سارق حرفه‌ای برای سرقت، طعمه‌هایش را به خواب عمیق می‌فرستاد

بفرمایید آبمیوه مسموم

بفرمایید آبمیوه مسموم

«طرح دوستی، تعارف خوراکی مسموم، بیهوشی و سرقت»؛ اینها همه مراحل یک سرقت با استفاده از خوراکی مسموم است که مرد شیاد با استفاده از آن مسافران را در ترمینال جنوب بیهوش و اموال‌شان را سرقت می‌کرد. هرچند هنوز به درستی معلوم نیست او با این ترفند چند سرقت مرتکب شده اما تاکنون به 10فقره سرقت با این شیوه اعتراف کرده است.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چند روز قبل با شکایت مردی در کلانتری208 ترمینال جنوب آغاز شد. شاکی مرد جوانی بود که می‌گفت چند روز قبل مردی ناشناس با تعارف کردن ساندیس مسموم او را بیهوش کرده و اموالش را دزدیده است. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: چند روز پیش که می‌خواستم با اتوبوس به یکی از استان‌های مرکزی سفر کنم به ترمینال جنوب رفتم. کمی تا زمان حرکت اتوبوس فرصت داشتم و داخل یکی از آلاچیق‌های محوطه ترمینال رفتم تا کمی استراحت کنم. چند لحظه بعد مردی حدود 50ساله به سمت من آمد و اجازه خواست تا آنجا بنشیند. او شروع به صحبت کرد و پرسید صبحانه خورده‌ام یا نه. همین که می‌خواستم جوابش را بدهم از کیفش کیک و ساندیس بیرون آورد و به من تعارف کرد و همزمان خودش هم مشغول خوردن کیک و ساندیس شد. من هم که نمی‌دانستم قرار است چه بلایی بر سرم بیاید به او اعتماد کردم و کیک و ساندیسی را که او تعارف کرده بود گرفتم و خوردم.
شاکی ادامه داد: چند دقیقه بیشتر نگذشته بود که دچار سردرد و سرگیجه شدم و دیگر متوجه هیچ‌چیز نشدم. آنطور که بعد فهمیدم چند ساعت بیهوش در آنجا افتاده بودم و وقتی که به هوش آمدم متوجه شدم همان مرد، گوشی تلفن همراه و همه پول هایی را که همراهم بود سرقت و خودش هم فرار کرده است. این مرد در ادامه گفت: هر طور که بود به سفر رفتم اما وقتی به تهران برگشتم تصمیم گرفتم هرطور که شده سارق را پیدا کنم. وقتی کمی در محوطه ترمینال گشت زدم او را دیدم.
به‌دنبال این شکایت دستگیری متهم در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران با کمک شاکی به گشت‌زنی در ترمینال پرداختند و دقایقی بعد توانستند سارق تحت تعقیب را بازداشت کنند. مأموران در بازرسی از کوله پشتی متهم توانستند بخشی از اموال مسروقه شامل موبایل شاکی را کشف کنند.
مأموران حتم داشتند که این سارق در سرقت‌های دیگری نیز دست داشته؛ برای همین بازجویی‌های فنی از او آغاز شد تا اینکه وی اعتراف کرد که با شیوه بیهوشی دست‌کم از 10نفر از مسافران ترمینال جنوب سرقت کرده است. او گفت: در محوطه ترمینال پرسه می‌زدم، مسافران تنها را شناسایی می‌کردم و با آنها طرح دوستی می‌ریختم. در ادامه به آنها آبمیوه‌هایی که از قبل داخلش داروی بیهوشی ریخته بودم تعارف کرده و چند دقیقه بعد با بیهوش شدن‌شان اموال‌شان را سرقت می‌کردم.
سرهنگ مراد مرازاده، رئیس ‌کلانتری208 پایانه مسافربری ترمینال جنوب با اعلام جزئیات این پرونده گفت: به‌دنبال اعتراف متهم به سرقت‌های مشابه، شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار کلانتری208 قرار گرفته است. به همین دلیل از افرادی که با این شیوه از آنها سرقت شده است دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود به کلانتری208 ترمینال جنوب مراجعه کنند. وی ادامه داد: سرقت به شیوه بیهوشی ازجمله روش‌های رایج است که در آن سارقان با تعارف کردن نوشیدنی به طعمه‌های‌شان، آنان را بیهوش و در نهایت اموال با ارزش‌شان را سرقت می‌کنند. تکرار این شیوه از سرقت در شرایطی همچنان از سوی سارقان رایج است که پلیس بارها در اطلاع‌رسانی‌های خود به شهروندان تأکید کرده که از پذیرش مواد خوراکی به‌ویژه نوشیدنی از افراد غریبه و ناشناس خودداری کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید