• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 30 مرداد 1399
کد مطلب : 108156
+
-

همبرگر خانگی

همبرگر خانگی

 ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر:
همبرگر از آن غذاهای تودل‌برویی است که در تمام جهان مشهور و محبوب است و هرکسی که اهل دل باشد آن را دوست دارد. تا آن‌جا که گفته می‌شود سالانه 100میلیارد همبرگر در جهان فروخته و خورده می‌شود! خاستگاه اصلی همبرگر شهر هامبورگ آلمان بوده و گفته می‌شود این نوع طبخ گوشت گاو مخصوص آلمانی‌ها بوده و بعدها به آمریکا رفته و حالا خیلی‌ها همبرگر را غذایی آمریکایی می‌دانند.
اما این‌روزها که هم‌چنان درگیر بیماری کرونا هستیم و نمی‌توانیم مثل گذشته به رستوران برویم، مدام عکس‌ها و فیلم‌های همبرگرهای خوش‌مزه را در اینستاگرام می‌بینیم و دهانمان آب می‌افتد و آه می‌کشیم! اما چاره همین‌جاست؛ همبرگر خانگی! پس دست به‌کار شوید!
1. در شروع به گوشت چرخ‌کرده‌ی گاو نیاز دارید که ما در این‌جا از یک کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده استفاده کرده‌ایم. گوشت را در کاسه‌ای بزرگ بریزید. یک پیاز رنده‌شده و آب‌گرفته‌شده، دو عدد تخم‌مرغ، چهار قاشق غذاخوری پودر سوخاری، سه قاشق غذاخوری پودرسیر، یک قاشق غذاخوری خردل و کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید و حسابی گوشت را ورز دهید تا مواد به خوردش بروند.
2. دست‌هایتا ن را خیس کنید و یک مشت از گوشت را بردارید و با دستتان به آن شکل بدهید، به‌طوری که ضخامت همبرگرتان حدود دو سانتی‌متر باشد.
3. حالا می‌توانید همبرگرها را بپزید. اگر باربکیو دارید که می‌توانید کبابی‌اش کنید و اگر نه، بهتر است از تابله‌ی گریل با کمی روغن استفاده کنید. شعله را روی حرارت ملایم بگذارید و قبل از این‌که همبرگرها را در تابه بچینید، مطمئن شوید تابه کاملاً گرم و آماده است.

4. هرطرف همبرگرها حداقل پنج‌دقیقه نیاز به پخت دارند و بعد می‌توانید زیر و رویشان کنید. این‌که همبرگرتان کاملاً مغزپخت شود یا آب‌دار باشد به سلیقه‌ی خودتان است.
5. اگر چیزبرگر دوست دارید می‌توانید در آخرین مرحله‌ی پخت روی همبرگرها پنیر ورقه‌ای بگذارید. بعد هم با کمی کاهو و گوجه‌فرنگی و پیاز در نان همبرگری بگذارید و تمام!
نوش جان!

فوت آخر!
می‌توانید کمی سالسای خانگی هم درست کنید و به‌جای سس گوجه‌فرنگی روی همبرگرهایتان بزنید و حسابی خوش‌مزه‌ترش کنید!

این خبر را به اشتراک بگذارید