• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 30 مرداد 1399
کد مطلب : 108145
+
-

جشنواره‌ای مجازی برای دانش‌آموزان

«زنگ کرونا» به صدا درآمد!

«زنگ کرونا» به صدا درآمد!

 نفیسه مجیدی‌زاده:
زنگی به‌نام «زنگ کرونا» به‌صدا درآمده است. این جشنواره‌ی مجازی که ویژه‌ی دانش‌آموزان هفت تا ۱۸سال است در چهار محور «جوانه‌های جهادگر»، «آزمایشگاه ایده»، «کرونامند» و «کرونای رنگی» از سوی کانون پرتاب، با همکاری اداره‌ی کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.
به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، زنگ هشدار کرونا یک رویداد مسئله‌محور است و دانش‌آموزان می‌توانند در هریک از محورهای اعلام شده، آثار خود را تولید کرده و تا یکم آبان‌ماه به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.

جوانه‌های جهادگر
بخش جوانه‌های جهادگر مرتبط با فعالیت‌های داوطلبانه‌ای است که مردم کشورمان در روزهای شیوع ویروس کرونا انجام دادند. دانش‌آموزانی که در این مدت کارهای داوطلبانه و جهادی انجام دادند، می‌‌توانند از فعالیت‌های خود مانند کمک‌رسانی‌های بهداشتی به مردم، خدمت‌رسانی به محرومین، کمک به دانش‌آموزان نیازمند در حوزه‌های آموزشی و پرورشی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای عموم مردم و...، کلیپ بسازند.
بهترین کلیپ‌های ارسالی پس از داوری در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شوند و به سه کلیپ برتر جوایز نقدی، غیرنقدی و گواهی‌نامه‌های معتبر اهدا خواهد شد.
در این بخش جایزه‌ی کلیپ مردمی هم درنظر گرفته شده است. بنابراین دو هفته مانده به اختتامیه، کلیپ‌‌ها را با اسم خودتان در صفحات شخصی اینستاگرامی و با هشتگ‌های #بی_تفاوت_نباشیم و #خودتون_رو_دست_کم_نگیرید و #زنگ_کرونا قرار دهید.
یادتان باشد در روزهای داوری مردمی، صفحه‌ی خود را از حالت خصوصی خارج کنید. کلیپ‌هایی که بیش‌ترین رضایت یا بیش‌ترین لایک را از طرف مخاطبان داشته باشند، جایزه‌ی مردمی را دریافت خواهند کرد.
آزمایشگاه ایده‎
در ماه‌های گذشته شیوع بیماری کرونا، مردم را با مشکلات مختلفی روبه‌رو کرده است. بنابراین در این بخش دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های خلاق و کاربردی خود را برای حل مشکلات مردم در شرایط کرونا ارائه ‌دهند.
راهکارهایی برای افزایش مسئولیت‌پذیری، راهکارهایی برای پایان کرونا، حل مشکلات کسب و کارها، بحث مشکل آموزش دانش‌آموزان و راهکارهای عملی برای شناخت اخبار درست از اخبار جعلی و اطلاع‌رسانی درست و صحیح از محورهای این بخش هستند.
 پنج ایده‌ی منتخب در هر محور، در روز اختتامیه، ارائه‌ی مجازی دارند. پس از داوری ارائه‌های مجازی به سه گروه برتر هرمحور جایزه‌های نقدی، غیرنقدی و گواهی‌نامه‌های معتبر اهدا خواهد شد.
‎کرونامند
‎  گاهی نوجوانان ایده‌هایی جالبی برای حل مسائل بزرگ دارند. در بخش کرونامند، همه‌ی دانش‌آموزان متوسطه‌ی دوره‌ی اول و دوم، اگر پژوهش یا تحقیقی درباره‌ی محورهای زیر داشته‌اند، می‌توانند به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.
‎محورهای این بخش عبارتند از «پیدایش و منشأ کرونا»، «تأثیر کرونا بر بخش‌های مختلف زندگی مردم دنیا» و «راه‌حل‌های علمی مطرح‌شده جهت پیش‌گیری از کرونا».
‎ نویسندگان پنج مقاله‌ی برتر در هرمحور، ارائه‌ی مجازی خواهند داشت. پس از داوری ارائه‌های مجازی به سه تیم برتر هرمحور جوایز نقدی، غیرنقدی و گواهی‌نامه‌های معتبر اهدا خواهد شد.
‎کرونای رنگی  
 اگر به هنر علاقه دارید به این بخش وارد شوید و آثار خود را با موضوع‌هایی مانند «زمین و کرونا»، «فرصت‌هایی که با شیوع کرونا به‌وجود آمدند»، «تغییر سبک زندگی مردم پس از کرونا»، «جذابیت‌ها و زیبایی‌های چالش کرونا در قالب عکاسی»، کاریکاتور، نقاشی، انیمیشن، موشن‌گرافیک، کلیپ و پادکست تهیه کرده و به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنید.
پس از داوری به دو اثر برگزیده در هربخش جایزه‌های نقدی، غیرنقدی و گواهی‌نامه‌های معتبر اهدا می‌شود.
علاقه‌مندان برای آشنایی بیش‌تر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت این رویداد به نشانی zangecorona.com  مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید