• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108070
+
-

مشخصات فنی سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

مشخصات فنی سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

چند روز پیش خودروساز انگلیسی بنتلی، از جدیدترین مدل خود رونمایی کرد. خودرویی که سازنده‌اش مدعی شده، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان خواهد بود؛ یک SUV لوکس که حداکثر سرعت آن به 306کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
به گزارش وب‌سایت موتور1، بنتلی جدید، «بنتایگا اسپید» نام دارد و برخلاف بنتایگاهای دیگر، موتور 12سیلندری دارد که قدرت این موتور 6لیتری، 626 اسب‌بخار است و900نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شتاب عجیبی هم دارد که برای یک SUV می‌تواند نقطه قوت باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر «بنتایگا اسپید» نیز 4ثانیه است.
روی داشبورد، یک صفحه نمایش 9/10اینچی لمسی قرار دارد که دارای کارپلی اپل است و فعلا کاربران اندرویدی قابلیت استفاده از آن را ندارند. ظاهر اسپید نسبت به نمونه استاندارد بنتایگا کمی لوکس‌تر است. این موضوع را در نمای داخلی خودرو نیز می‌توان به‌خوبی احساس کرد. جعبه‌دنده این خودرو، اتوماتیک 8 سرعته و مجهز به مبدل گشتاور جداکننده است که به بنتایگا اجازه می‌دهد هنگام رانندگی با سرعت‌های متغیر، شتابگیری یکنواختی داشته باشد. ضمن اینکه بیشترین گشتاور از 1500تا 5 هزاردور بر دقیقه ثابت خواهد بود.  بنتلی برای کاهش مصرف سوخت، یک فناوری بسیار جالب دارد. این سازنده سیستمی طراحی کرده که موتور در بیشتر مواقع تنها با 6 سیلندر کار کند. تولید «بنتایگا اسپید» از اوایل سال2021 آغاز خواهد شد. البته درخصوص قیمت پایه این خودرو هنوز چیزی اعلام نشده است، اما پیش‌بینی شده که قیمت پایه اسپید، 245هزار دلار باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید