• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 28 مرداد 1399
کد مطلب : 107958
+
-

مرد تبهکار خودش را ربود

مرد شیاد که به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس قرار داشت، در اقدامی عجیب، خودش را ربود تا شاید پلیس از تعقیب وی دست بردارد، اما همین اقدام سرنخ‌هایی را درباره مخفیگاه وی در اختیار پلیس قرار داد و موجب دستگیری‌اش شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در پلیس شهرستان بوئین‌زهرا آغاز شد. مردی نزد پلیس رفت و مدعی شد که یکی از اقوامش به‌طور ناگهانی مفقود شده است. او با ارائه مشخصات مرد گم‌شده، گفت که او از چندی قبل به شکل ناگهانی ناپدید شده و هیچ‌کس اطلاعی از او ندارد و حالا خانواده‌اش نگران سرنوشت وی شده‌اند.
ماموران در نخستین گام به تحقیق درباره مرد مفقود‌شده پرداختند. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که این مرد مدتی پیش از تعدادی از شهروندان 20میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و پس از آن فراری شده است. بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌داد او مدت‌ها پاسخگوی هیچ‌یک از طلبکارانش نبود و ماجرای مفقود‌شدنش مشکوک به‌نظر می‌رسد. کارآگاهان پلیس که حدس می‌زدند ماجرای ناپدید‌شدن مرد کلاهبردار نقشه‌ای است که خودش کشیده، به‌طور نامحسوس به تحقیق در این خصوص پرداختند. در شرایطی که نزدیکان او مدعی بودند که وی مفقود شده و این امکان وجود دارد که ربوده شده باشد، اما مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او با خانواده‌اش در ارتباط است. به همین دلیل رفت‌وآمدهای خانواده‌اش تحت نظر گرفته شد و نشان داد مرد کلاهبردار در یکی از استان‌های همجوار قزوین پنهان شده و مدتی است به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند. در این شرایط بود که گروهی از مأموران با اخذ مجوز قضایی راهی مخفیگاه متهم شده و پس از آنکه مطمئن شدند او در آنجا حضور دارد، در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. او که بعد از مطرح‌شدن شکایت درباره ربوده‌شدنش فکر می‌کرد پلیس دیگر پرونده کلاهبرداری‌اش را دنبال نمی‌کند، در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری که مرتکب شده بود، اعتراف کرد. او گفت: به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه لوازم‌التحریر و لوازم کامپیوتری از افراد زیادی پول گرفتم تا به آنها سود بدهم. مدتی این وضعیت ادامه داشت و افراد زیادی به من اعتماد کرده بودند تا اینکه یک روز فرار کردم و دیگر به پیام‌های طلبکاران جواب ندادم.
وی ادامه داد: مدتی از این ماجرا گذشته و شاکیان به من نرسیده  بودند تا اینکه شنیدم آنها از من شکایت کرده‌اند و پلیس در تعقیبم است. آن زمان بود که نقشه ربودن خودم را کشیدم و از نزدیکانم خواستم خبر مفقود‌شدن من را به پلیس بدهند و برای پیدا‌کردنم از مأموران کمک بگیرند. آنها هم طبق خواسته‌ام عمل و وانمود کردند من مفقود و حتی ربوده شده‌ام اما فکرش را هم نمی‌کردم این کار باعث دستگیری‌ام شود.
سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان قزوین در این‌باره گفت: متهم مدت‌ها قبل پس از طرح دوستی با چندین نفر و جلب اعتماد آنها به بهانه خرید و فروش لوازم‌التحریر و لوازم رایانه و دادن سود از آنها کلاهبرداری کرده و 20میلیارد ریال به جیب زده و فراری شده بود. او حدود 3سال پاسخگوی طلبکارانش نبود و تلفنش را خاموش کرده بود تا اینکه با هدف فریب طلبکاران، خانواده‌اش ادعا کردند که او ناپدید شده، اما سرانجام دستگیر شد. به گفته سردار حاجیان، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید