• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 27 مرداد 1399
کد مطلب : 107884
+
-

ربیعی: از روز اول به صعود فکر می‌کردیم

مجموعه صنایع مس این شایستگی را دارد که تیمی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد

محمد ربیعی، مربی جوان فوتبال ایران چند سالی است در دسته‌اول مربیگری می‌کند و همواره تیم‌هایش جزو مدعیان بوده‌اند. او بالاخره در این فصل توانست با تیم مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کند. او در پایان رقابت‌های لیگ‌یک به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ داده است.

 بعد از سال‌ها که از چهره‌های موفق لیگ‌یک بودید بالاخره در این فصل با مس رفسنجان صعود کردید. در این ارتباط برایمان صحبت کنید.
شرایط مس رفسنجان در این فصل خاص بود. از روز اول که به رفسنجان آمدم این ذهنیت را در بین بازیکنان به‌وجود آوردم که فقط برای صعود کار کنند. ما کمترین زمان را برای آماده‌سازی داشتیم. 2 هفته مانده به شروع مسابقات کار را شروع کردیم و حتی یک ساعت مانده به مسابقه اول‌ خودمان در انتخاب ترکیب مانده بودیم. اما از رقابت‌های حذفی انصراف دادیم و به همین دلیل در هفته‌هایی که تیم‌ها درگیر مسابقات حذفی بودند با کار کردن روی تیم توانستیم به تعادل خوبی برسیم.
 در ابتدای فصل کسی روی مس رفسنجان حساب نمی‌کرد که بتواند مدعی قهرمانی باشد. چطور این اتفاق افتاد؟
قهرمانی وقتی ارزشمندتر می‌شود که شما بتوانید تیم متوسط را قهرمان کنید. این یکی از لذت‌های بزرگ مربیگری است.
 حالا برای حضور در لیگ برتر چه برنامه‌ای دارید؟
آقایان صدر محمدی (رئیس کارخانه مس) و زین‌الدین (مدیرعامل باشگاه) برنامه‌های خاصی در سر دارند برای اینکه باشگاه تا کجا پیش برود. من هم با باشگاه قرارداد دارم و اگر در خدمت تیم باشم خوب می‌دانم در لیگ برتر با چه سطحی از فوتبال روبه‌رو خواهیم شد و چه مسیر سختی را خواهیم داشت.
 ممکن است حالا با صعودتان به لیگ برتر مدیران مس رفسنجان از مربی دیگری به جای شما استفاده کنند. این موضوع شما را ناراحت نمی‌کند؟
البته مدیرعامل و سایر دوستان در باشگاه مکرر تأکید کرده‌اند که دوست دارند همکاری‌مان ادامه داشته باشد. ضمن اینکه من اسفندماه گذشته قراردادم را تمدید کردم و قرارداد دارم. حالا هم حق من است در مورد آینده‌ام تصمیم‌گیری کنم و هم حق باشگاه که هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد.
 برای اینکه در نخستین فصل حضور در لیگ‌برتر جزو گزینه‌های سقوط نباشید چه برنامه‌ای دارید؟
به‌هرحال برای تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر صعود می‌کنند، چالش اصلی همان سال اول است چون زمان می‌برد تا تفاوت‌های لیگ‌برتر با لیگ دسته‌اول را بفهمند. شما دیدید گل‌گهر و شاهین بوشهر در این فصل به‌دلیل نخستین حضورشان در لیگ برتر چه شرایط سختی داشتند. اما در کل اعتقاد دارم مجموعه مس این شایستگی را دارد که حتی تیمی را در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. ما هم باید هرچه‌سریع‌تر با رفع اشکالات خود را به بهترین شرایط برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید