• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 27 مرداد 1399
کد مطلب : 107833
+
-

چک 120میلیاردی جعلی، دست تبهکاران را رو کرد



اعضای باند تبهکاری که با استفاده از چک‌های بانکی سازمان‌های دولتی نقشه یک کلاهبرداری بزرگ را کشیده بودند، هنگامی که قصد داشتند چکی 120میلیارد ریالی را وصول کنند دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از یازدهم مردادماه امسال توسط مأموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. 2نفر که قصد داشتند چکی جعلی را وصول کنند توسط مأموران کلانتری124 قلهک دستگیر شده بودند و شواهد اولیه حاکی از آن بود که آنها از اعضای یک باند کلاهبرداری هستند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: 2متهم به نام‌های فرشاد و فریبرز هردو 40ساله برای وصول یک فقره چک بانکی به مبلغ 120میلیارد ریال مربوط به یکی از سازمان‌های دولتی به بانک ملی واقع در جنوب تهران رفته بودند که باتوجه به مبلغ بالای چک کارمندان بانک در این‌باره تحقیق کردند و بعد از آنکه از جعلی‌بودن چک مطمئن شدند پلیس را در جریان قرار دادند.
به دنبال تماس کارمندان بانک، تیمی از ماموران راهی آنجا شدند و 2مرد مرموز را دستگیر کرده و به اداره پلیس انتقال دادند. 
وی ادامه داد: 2متهم در بازجویی‌ها مدعی شدند که چک را از 2نفر از دوستانشان در یکی از شهرهای شمالی گرفته‌اند و قرار بود بعد از وصول چک همه مبلغ آن را به‌حساب آنها واریز کنند. این اظهارات کافی بود تا 2متهم دیگر هم دستگیر شوند اما آنها هم می‌گفتند که چک را از 2نفر دیگر گرفته‌اند. هر چند این دو نفر هم دستگیر شدند اما آنها هم ادعا کردند که چک را از فرد دیگری گرفته‌اند. 
سردار لطفی در ادامه گفت: با بررسی سوابق آخرین متهم  دستگیر شده به نام بابک مأموران پی بردند که او ازجمله متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل است و پیش از این در پرونده‌های دیگری دستگیر و زندانی شده است. به این ترتیب وی در مخفیگاهش دستگیر و بازجویی‌های فنی از او آغاز شد.  رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره نتیج تحقیقات از متهمان در این پرونده گفت: در بازرسی از خودروی متهم 2دسته چک بانکی متعلق به بانک پارسیان و مهر جعلی، کارت ملی مربوط به افراد دیگر، مبایعه‌نامه خام با نقش مهر سازمانی دولتی و ابزارآلات جعل کشف شد. بابک ضمن قبولی جعل چک بانکی گفت که از حدود یک‌ماه قبل با تهیه دسته‌چک با استفاده از ابزار جعل اقدام به جعل چک بانک ملی به نام سازمان دولتی کرده است. او اعتراف کرد که با جعل چکی 12میلیارد تومان آن را به همدستانش که نقش رخ را بازی می‌کردند داده تا آنها چک را وصول کنند اما در آخرین مرحله از اجرای این نقشه هنگام وصول چک به دام افتادند.
به‌گفته سردار لطفی با اعترافات اعضای این باند کلاهبرداری و کشف مدارک و شواهدی که همگی علیه آنهاست هم‌اکنون پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید