• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107672
+
-

معجزه تیم 11ساله

لایپزیش ناباورانه اتلتیکومادرید را شکست داد و حریف پاری‌سن‌ژرمن در نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا شد

معجزه تیم 11ساله

جولین ناگلزمن، سرمربی تیم حیرت‌انگیز لایپزیش فقط 33سال دارد. او جوان‌ترین مربی تاریخ است که توانسته تیمش را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند. مردی که از مسی و رونالدو هم جوان‌تر است، پنجشنبه‌شب در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان، اتلتیکومادرید را 2 بر یک شکست داد. این پیروزی بسیاری از طرفداران فوتبال در دنیا را که منتقد شیوه دفاعی اتلتیکو هستند، خوشحال کرد. این دستاورد زمانی ارزشمندتر به‌نظر می‌رسد که بدانیم تیم لایپزیش تنها 11سال پیش تأسیس شده و در این فرصت کم توانسته است پیشرفت حیرت‌انگیزی کند.
شاگردان ناگلزمن دقیقه51 با گل دانیل اولمو پیش افتادند. 18پاس برای تبدیل توپ به این گل رد و بدل شد. این بیشترین تعداد پاس برای تبدیل‌شدن گل در مراحل حذفی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بود. همه 10بازیکن درون زمین (جز دروازه‌بان) حداقل یک ‌بار توپ را لمس کردند و همه پاس‌ها در زمین اتلتیکو رد و بدل شد. 20دقیقه بعد از گل اولمو، ژائو فیلیکس، ستاره گران‌قیمت اتلتیکو که تازه وارد زمین شده بود، گل مساوی را با پنالتی زد. 2دقیقه قبل از پایان بازی، شوت تایلر آدامز، به پای استفان ساویچ خورد و وارد دروازه اوبلاک شد.ناگلزمن بعد از بازی گفت: «ما و اتلتیکو شانس‌های زیادی برای گل زدن نداشتیم اما ما در محوطه جریمه حریف خطرناک‌تر بودیم. تفاوت ما با اتلتیکو همین بود که در یک‌سوم زمین حریف بهتر بودیم. لایپزیش بسیار سریع پیشرفت کرده و من به تیمم افتخار می‌کنم و بسیار خوشحالم. ما زمان زیادی برای جشن گرفتن نداریم و باید برای بازی با پاری‌سن‌ژرمن تمرکز کنیم.»
بازی لایپزیش با پاری‌سن‌ژرمن در نیمه‌نهایی، سه‌شنبه‌شب برگزار می‌شود. نخستین‌بار بود که اتلتیکو در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به تیمی می‌باخت که کریستیانو رونالدو در آن بازی نمی‌کرد. دیه‌گو سیمئونه، پس از حذف ناباورانه تیمش پذیرفت که لایپزیش شایسته پیروزی بوده است. او گفت: «آنها نبردهای تک‌به‌تک را بردند، در خطاها پیروز بودند، و از لحاظ بازی‌خوانی هم تیم برتر میدان بودند. هرکاری که ممکن بود انجام دادیم. بازیکنان تمام توان خود را به‌کار گرفتند. چیز دیگری نداشتیم. این‌بار نوبت ما بود که شکست بخوریم. همه توان خود را به‌کار گرفتیم. تا یک‌چهارم نهایی آمدیم و اگر فراتر می‌رفتیم خیلی بهتر می‌شد. عادلانه حذف شدیم و باید به حریف تبریک بگوییم. باید سر خود را بالا بگیریم و برای فصل بعد تلاش کنیم.»
برنده لایپزیش-پاریس، در فینال با برنده بایرن-بارسلونا و سیتی-لیون بازی خواهد کرد. بایرن و بارسا دیشب بازی کردند و سیتی و لیون امشب مقابل هم قرار خواهند گرفت. بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال لیگ‌قهرمانان اروپا به‌دلیل شیوع کرونا، متمرکز در پرتغال برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید