• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107642
+
-

خرید موبایل دست دوم

 کمبود و افزایش قیمت گوشی تلفن همراه، موجب افزایش اقبال مشتریان به تعمیر، نگهداری و خرید گوشی‌های دست‌دوم شده است. برای خرید گوشی‌های موبایل نو یا کارکرده باید به نکاتی توجه کنید.
  بررسی گوشی موبایل نو یا دست‌دوم قبل از خرید الزامی است؛ چرا‌که با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده کنند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از نخستین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت کرده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.
  بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری) نخستین اصل در خرید گوشی است تا درصورتی‌که کد شناسه (IMEI) دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، به شناسه (IMEI) واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده‌شده با شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.
  برای استعلام اصالت گوشی کد شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه را استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتما به قانونی‌بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه کنید.
  در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهد. درصورت انجام این فرایند توسط فروشنده، پیامکی از همتا برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.
 حتما در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک همتا برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از این سامانه دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتما کنترل کنید که شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده‌شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید