• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107483
+
-

اروپا داغ شد

از پریشب، هر شب بازی لیگ اروپا و لیگ قهرمانان داریم

فوتبال در اروپا به‌شدت داغ شده. امشب لیگ قهرمانان با دیدار پاری‌سن‌ژرمن و آتالانتا آغاز می‌شود اما داغ‌شدن فوتبال از پریشب و با دیدار تیم‌های اینتر با لورکوزن و منچستریونایتد با کپنهاگن شروع شد. اینتر و منچستریونایتد به زحمت توانستند خود را به نیمه نهایی لیگ اروپا برسانند.
  لوکاکو که زننده گل دوم اینتر در برد 1-2مقابل حریف آلمانی بود برای نهمین بار پیاپی در لیگ اروپا گل زد که این یک رکورد است. فقط کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان با گلزنی در 11بازی پیاپی رکورد بهتری از مهاجم بلژیکی دارد. او به‌ترتیب به تیم‌های ولفسبورگ، یانگ بویز (3)، یانگ بویز (2گل در بازی برگشت)، دیناموکی‌یف (رفت و برگشت)، لوگورتس (رفت و برگشت)، ختافه و لورکوزن گل زد.
  اینتر برای نخستین‌بار از فصل 10/2009به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی رسید؛ در آن فصل اینتر با مورینیو فاتح جام باشگاه‌های اروپا شد.
  الکسیس سانچس که اخیرا موفق شده خودش را از بند قرارداد با منچستر رها کند و با اینتر قرارداد قطعی ببندد، در این بازی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد.
  در همه رقابت‌های فصل جاری تاکنون 21ضربه پنالتی به نفع منچستریونایتد گرفته شده است؛ منچستریونایتد از این نظر بین تیم‌های 5 لیگ معتبر اروپایی رکورددار است. سولسشر در توجیه این همه پنالتی که نصیب تیمش شده گفت: «ما هجومی بازی می‌کنیم و طبیعی است که برایمان پنالتی بگیرند.»
 یانسون، دروازه‌بان کپنهاگن در بازی با منچستریونایتد 13سیو موفق داشت. چنین موردی حداقل از سال2009 در لیگ اروپا بی‌سابقه است.
  امشب پاری‌سن‌ژرمن برای‌رؤیای لیگ قهرمانان خود به مصاف هجومی‌ترین تیم سری آ می‌رود؛ آتالانتا که ایلیچیچ را به‌دلیل مسائل خانوادگی در اختیار ندارد. پاری سن ژرمن تنها تیمی نیست که هنوز رؤیای دست نیافته لیگ قهرمانان دارد. بین همه تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم پایانی تنها بایرن مونیخ و بارسلونا سابقه قهرمانی در این تورنمنت را دارند که یکی از آنها در بازی رویاروی جمعه شب از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت. از میان مربیان هم فقط گواردیولا سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد.
- تیم فرانسوی در گروه رئال بدون شکست بالا آمد و تنها یک باخت در بازی رفت مرحله قبلی به دورتموند داد اما آتالانتا در 3 بازی اول دیدارهای مرحله گروهی بردی نداشت و بعدا خودش را بالا کشید تا در دور قبلی 8-4در رفت و برگشت والنسیا را در هم بکوبد.
  در ترکیب پاریس دی ماریا محروم است و وراتی و کورتساوا مصدوم. امباپه هم معلوم نیست به این بازی برسد. کاوانی و مونیر هم از لیست خط خورده‌اند.
  پاری سن ژرمن با قهرمانی در لیگ ناتمام فرانسه کارش را پایان داد اما بعد از قرنطینه 2 جام حذفی و اتحادیه این کشور را فتح کرد. آتالانتا هم پایین‌تر از یووه و اینتر و بالاتر از لاتزیو در سری آ سوم شد.
  آمار گلزنی پاریس در این فصل میانگین 2.25گل در هر بازی و آمار حریف 2 گل بوده و گل‌های خورده هر یک هم یک گل است. 2 تیم پیش از این، سابقه رویارویی با هم نداشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید