• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107471
+
-

100ثانیه خبر

   جرایم سنگین برای گوگل
درحالی‌که استرالیایی‌ها در حال ثبت یک شکایت علیه گوگل هستند، روسیه این شرکت را 5/1میلیون روبل جریمه کرد. به گزارش رویترز، دادگاهی در روسیه با اعلام یک رأی علیه گوگل، این شرکت را به پرداخت 20هزار و 350دلار به‌دلیل نبستن و جلوگیری نکردن از انتشار محتوای ممنوعه جریمه کرد. از سوی دیگر عالی‌ترین دادگاه اداری در فرانسه نیز جریمه‌ای 50میلیون یورویی برای گوگل درنظر گرفته است. علت این حکم، عدم‌شفافیت درباره حفاظت از اطلاعات کاربران اعلام شده است.

   MTN فعلا در ایران می‌ماند
گروه ام‌تی‌ان و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تأکید کردند که این گروه آفریقایی، هیچ برنامه قریب‌الوقوعی برای خروج از ایران ندارد. این شرکای تجاری در بیانیه‌ای اعلام کردند که هیچ برنامه فوری برای خروج MTN از بازار ایران وجود ندارد و 7/51میلیون مشترک فعال ایرانسل در جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند اطمینان داشته باشند که خدماتی را که از اپراتورشان انتظار دارند، بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنند. به گزارش بلومبرگ، چندی پیش راب‌شاتر، مدیر ارشد اجرایی ام‌تی‌ان از خروج این شرکت در منطقه خاورمیانه طی یک برنامه چند ساله خبر داده بود.

   کمک میدان مغناطیسی به رشد استخوان‌ها
محققان دانشگاه دولتی ایالت باسک اسپانیا ماده‌ای ساخته‌اند که نانوذرات مغناطیسی در خود دارد و به رشد دوباره استخوان کمک می‌کند. به گزارش نیو اطلس، این ذرات نانو در یک قالب سه‎بعدی از پروتئین «فیبروئین» وجود دارند. در این مطالعه مشخص شد که با ایجاد میدان مغناطیسی، ذرات نانو واکنش نشان می‌دهند، مرتعش می‌شوند و در نتیجه ساختار، تغییر شکل می‌دهد، کشیده می‌شود و فشار مکانیکی به سلول‌ها وارد می‌کند. در آزمایش‌های انجام شده می‌توان با ایجاد فشار، فرایند تکثیر سلول‌های استخوان را زودتر از حد تعیین شده شکل داد.

   احتمال حل یکی از دردسرهای واتس‌اپ
واتس‌اپ قصد دارد قابلیت چت همزمان در چند دستگاه را برای کاربرانش فراهم کند. به گزارش وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، اکنون برای استفاده از چند دستگاه در واتس‌اپ نیاز است تا گوشی اصلی به‌طور مرتب به این اپلیکیشن متصل باشد، اما در برنامه جدید محدودیت‌ها برداشته شده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران واتس‌اپ قرار می‌گیرد.

   تصفیه آب با آفتاب
محققان دانشگاه مانش استرالیا با استفاده از چارچوب‌های فلزی-آلی و نور خورشید توانستند در کمتر از نیم‌ساعت آب شور و آب دریا را به آب آشامیدنی تمیز تبدیل کنند. به گزارش تک‌اکسپلور، در این روش، از فرایند نمک‌زدایی یا شیرین کردن آب برای رفع کمبود آب در سطح جهان استفاده شده است. این مطالعه نشان داد که چارچوب‌های فلزی-آلی وابسته به تابش نور خورشید دارای انرژی و ثبات خاصی در فرایند شیرین کردن آب هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید