• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107454
+
-

توسعه فضای سبز در جنوب تهران

پروژه‌های شهرداری منطقه۹ با حضور مدیران ارشد شهری افتتاح شد

توسعه فضای سبز در جنوب تهران

محمد سرابی_خبرنگار

 شهردار تهران در مراسم افتتاح چند پروژه در منطقه 9 از توسعه فضای سبز در جنوب تهران خبر داد. دیروز همچنین بلوار استاد معین جنوبی به محور 30متری جی متصل و مسیر دسترسی ساکنان منطقه به خیابان‌های اطراف فراهم شد.
شهردار تهران در مراسم افتتاح این معبر اظهار کرد: امروز یکی از محلات قدیمی تهران که حالت بن‌بست داشت از مسیر رفت‌وآمد بهره‌مند شد و از نیروی زمینی و وزارت دفاع که در این زمینه با ما همکاری خوبی داشتند و اگر همکاری آنها نبود این مسیر باز نمی‌شد، تشکر می‌کنم.
پیروز حناچی افزود: البته الان در ابتدای کار هستیم و این اختیار را داریم که مسیر را شکل بدهیم. امسال شاهد اتفاقات خوبی در شهر تهران خواهیم بود. موفق شدیم اعتبارات اوراق مشارکت سال97 را بگیریم و اوراق مشارکت سال98 هم نقد شده است در نتیجه بخش‌هایی از خطوط متروی 6 و 7 کامل خواهد شد و سولقان به شهرری وصل می‌شود. او گفت: با ایران خودرودیزل برای ساخت 120اتوبوس و 120مینی‌بوس قرارداد بستیم و اعتباراتی برای بازسازی هزار اتوبوس تامین شده است که پس از بازسازی به شکل اتوبوس نو وارد شبکه خواهند شد. همینطور 5هزار دستگاه تاکسی به ناوگان اضافه خواهد شد و برنامه افزودن 10هزار تاکسی دیگر به آنها را هم داریم. شهردار تهران تأکید کرد: در مناطق 9، 10 و 11 با کمبود فضای سبز مواجهیم و یکی از اهدافی که تعقیب می‌کنیم توسعه فضای سبز در محلات پرتراکم است چنانچه در سال گذشته و امسال تعداد زیادی از باغ‌ها مانند عبقری و وثوق‌‌الدوله را تملک کردیم.
حناچی افزود: در این منطقه زیرگذر استاد معین را داشتیم اما اهالی منطقه باید باز هم از میدان آزادی عبور می‌کردند که با باز شدن این مسیر بار ترافیکی آن منتقل و مناسب شد. امکان اتصال شبکه اتوبوسرانی از این مسیر نیز فراهم است.
وی تأکید کرد: هدف تحریم‌ها قطع کردن رگ‌های حیاتی کشور و به هم ریختن اوضاع داخلی است که با همکاری مردم پشت سر می‌گذاریم. در روز‌های گذشته تولید قطار شهری داخلی را کلید زدیم تا قطعاتی که تولید آن در داخل کشور اقتصادی است تا 80درصد ساخته شود. معمولا وقتی شرایط ارزی خوبی داریم این کار را نمی‌کنیم اما با شرایط جدید می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و در بخش‌های دیگر مانند اتوبوس‌های برقی هم تولید را ادامه دهیم.

دسترسی بیشتر اهالی منطقه به خیابان‌های اطراف
رئیس شورای شهر تهران هم در این مراسم اظهار کرد: اکنون حدود یک کیلومتر از خیابان که به‌صورت بلوار با پیاده‌رو‌های پهن ایجاد شده است زمینه دسترسی بیشتر اهالی منطقه به خیابان‌های اطراف را فراهم می‌کند. امیدواریم که با همکاری ارتش بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم. محسن هاشمی با تأکید بر اقدامات عمرانی شهرداری گفت: در 2سال گذشته بودجه شهرداری را انقباضی بسته بودیم اما امسال این بودجه به 30هزار میلیارد تومان رسیده است که نصف آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و طرح‌های نیمه‌کاره را به پایان می‌رساند. پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم شامل احداث یک معبر ۴۵متری به طول ۸۷۵متر حدفاصل خیابان نیارکی تا محور ۳۰متری‌جی است. عرض ۴۵متری بلوار استاد معین جنوبی فضای کافی برای ساخت 2خط تندرو و ۲خط کندرو را فراهم کرده است. همزمان با این مراسم، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه9 نیز صورت گرفت که شامل افتتاح درمانگاه منطقه9 و دوطرفه شدن زیرگذر استاد معین بود. پیش از این و در هنگام افتتاح زیرگذر استاد معین که از زیر خیابان آزادی عبور می‌کرد اهالی جنوب این خیابان و اعضای شورایاری محله‌ به یکطرفه بودن این مسیر از شمال به جنوب اعتراض کردند و شهرداری با بررسی بیشتر شرایط ترافیکی منطقه، این زیرگذر را به‌صورت دوطرفه کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید