• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107370
+
-

حاشیه‌های بی‌پایان شورای شهر فردیس

شورای شهر فردیس بعد از ماه‌ها هنوز نتوانسته برای انتخاب شهردار به اجماع برسد

فتانه احدی-  کرج - خبرنگار

فردیس در سال ۹۲ به عنوان ششمین شهرستان البرز شکل گرفت و 4 سال بعد، اولین انتخابات شورای شهر در مرکز این شهرستان برگزار شد. حالا 3 سال از عمر شورای شهر فردیس می‌گذرد و طی همین 3 سال 4 بار شهردار این شهر عوض شده است. از اردیبهشت امسال تاکنون هم فردیس بدون شهردار مانده و شورای شهر با اختلاف‌نظرهای متعدد بحرانی‌ترین روزهایش را سپری می‌کند. با توجه به این‌که یک سال از عمر این شورا باقی مانده، مردم امیدوارند حداقل در مدت باقی‌مانده شورا بتواند عملکرد سه‌ساله‌اش را جبران کند. فردیس جمعیت متراکم  و مشکلات زیادی دارد و انتخاب شهردار آن به همین دلیل اهمیتی زیاد دارد. بعد از برکناری محمد خسروزاده از شهرداری فردیس در اردیبهشت امسال، مصطفی سعیدی سیرایی با 9 رای موافق شهردار فردیس شد، اما با دخالت مستقیم استانداری البرز، خسروزاده به محل کار خود برگشت و فرایند عزل او غیرقانونی اعلام شد. در ادامه با پیگیری مجدد شورا و طی مراحل مورد نظر استانداری، خسروزاده بار دیگر در تیرماه با ۷ رای مخالف برکنار شد.
بعد از این ماجراها و با توجه به جناح‌بندی پنج و چهارنفره در ترکیب شورا بار دیگر شانس سعیدی سیرایی برای شهردار شدن بالا رفت، اما 4 عضو مخالف با سیرایی برای ممانعت از این انتخاب از حضور در جلسه‌های شورا امتناع می‌ورزند تا شورا به حد نصاب نرسد.«ابوالفضل اینانلو» فرماندار فردیس، درباره آخرین وضعیت شورای شهر و روند انتخاب شهردار به همشهری می‌گوید: «در طول فعالیت شورای شهر فردیس، بر اساس وظایف قانونی فرمانداری، بارها تذکر لازم شفاهی و کتبی به اعضا داده‌ایم و مواردی هم به هیات حل اختلاف ارجاع و منجر به صدور حکم شده است.
 مستندات لازم درباره تشکیل نشدن جلسه‌های اخیر این شورا با محور انتخاب شهردار هم جمع‌آوری شده و به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد شد.»امام جمعه فردیس هم درباره حاشیه‌های انتخاب شهردار در فردیس می‌گوید: «برخی از اعضای شورا در شرایطی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود و زمان پیمان برخی از پیمانکاران رو به اتمام است و باید ادامه فعالیتشان تعیین تکلیف شود و چند لایحه در نوبت طرح در صحن شوراست، به مرخصی رفته‌اند.»
حجت‌الاسلام و المسلمین «علی‌اکبر ایمانی» می‌افزاید: «به نظر می‌رسد اگر دخالت‌های بی‌مورد برخی از مقامات اجرایی استانی و شهرستان و تاثیرپذیری برخی از اعضای شورای شهر نبود، این اتفاقات نمی‌افتاد. از رئیس دادگستری استان و دادستان شهرستان تقاضا دارم به عنوان مدعی‌العموم به این عرصه وارد شوند.»مهم‌تر از این‌که چه کسی بر مسند شهرداری فردیس تکیه می‌زند این است که حاشیه‌های متعدد اعتماد عمومی را به این مجموعه سلب کرده است. نباید فراموش کرد که ماه‌هاست پروژه‌های عمرانی و اقدامات اجرایی شهرداری فردیس تحت‌تاثیر نبود شهردار و درگیر شدن اعضای شورا به حاشیه رفته است. حدود 20 لایحه بررسی‌نشده روی دست شورا مانده و مصوبه‌های کمیسیون‌ها هم بلاتکلیف است. بخش قابل‌توجهی از کارکنان شهرداری مشکلات معیشتی و شغلی دارند که رفع آنها به تصمیم مناسب شهردار نیاز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید