• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107329
+
-

100ثانیه خبر

   ایجاد برند فرعی در هیوندای
شرکت خودروسازی هیوندای‌موتورز اعلام کرد که نام Ioniq مورد استفاده برای خودروهای برقی خود را به یک برند فرعی با همین نام تبدیل خواهد کرد. به گزارش انگجت، هیوندای قصد دارد 3 خودروی الکتریکی (EV) را با نام تجاری جدید راه‌اندازی کند و از Ioniq5 در سال2021میلادی و Ioniq6 و Ioniq7 به‌ترتیب در سال‌های2022 و 2024 رونمایی کند. در طرح نامگذاری جدید هیوندای، وسایل نقلیه دارای اعداد فرد، کراس‌اوور یا SUV را نشان می‌دهند و مدل‌های سدان، شماره‌های زوج دارند.

   مذاکره استارتاپ‌های حوزه سلامت با وزارت بهداشت
اتاق بازرگانی تهران یکشنبه‌شب در صفحه اینستاگرامی خود به بهانه ممنوعیت فعالیت استارتاپ‌های حوزه سلامت در آزمایش کرونا گفت‌وگوی زنده با عنوان «مداخله دولت در کسب‌وکارهای استارتاپی» برگزار کرد. در این برنامه اعلام شد که جلسه استارتاپ‌های حوزه سلامت با حضور نماینده‌ای از وزارت بهداشت برگزارخواهد شد و نماینده این وزارتخانه هم قول همکاری درخصوص مشکلات پیش آمده را داده است.

   سقف دهان، کار نوک انگشتان را می‌کند!
یک گروه از دانشجویان رشته طراحی کالج سلطنتی لندن دستگاهی به نام استیلت ساخته‌اند که می‌تواند در داخل دهان افراد قرار بگیرد و به‌عنوان ابزاری برای تأیید هویت عمل کند. به گزارش وب‌سایت دی‌زین، این ابزار پوشیدنی می‌تواند جایگزینی برای اثر انگشت و تشخیص چهره باشد. دستگاه استیلت روی چین‌های سقف دهان کاربر قرار می‌گیرد و دقیقا همانند اثر انگشت کار اسکن را انجام می‌دهد. چین‌های سقف دهان هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و دارای الگوی خاصی است.

   تزریق انسولین بدون سوزن
چینی‌ها روشی جدید برای تزریق انسولین به بدن ابداع کرده‌اند که نیازی به استفاده از سوزن ندارد. به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، مهم‌ترین مزیت این روش، کاهش درد و رنج ناشی از استفاده مداوم از سوزن برای افراد مبتلا به دیابت است. در این متد، از یک مایع فشرده شده و انتقال آن به درون بدن از طریق منافذ پوست با استفاده از ابزاری که قطر لوله آن کمتر از 14/0میلی‌متر است استفاده می‌شود. این قطر کم و استفاده از منافذ طبیعی پوست باعث می‌شود تا فرد دردی را حس نکند.

   روش جدید کتابخوانی 5G
کتابخانه ملی چین قصد دارد با ساخت یک مرکز مجهز به فناوری 5G تجربه‌ای جدید از کتابخوانی را برای اقشار مختلف فراهم آورد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، کتابخانه ملی چین قرارداد همکاری با «شرکت ملی واردات و صادرات انتشارات چین» امضا کرده تا با کمک یکدیگر مدل‌های جدید کتابخوانی، ویدئوهای پانورامیک و تصاویر هولوگرافیک را توسعه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید