• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107323
+
-

حادثه غم‌انگیز برای پسربچه 12ساله در پارک

برق قاتل مهدی شد

دادسرا
برق قاتل مهدی شد


مهدی و پدرش در پارک سرگرم بازی پینگ‌پنگ بودند که ناگهان توپ‌شان به درون باغچه افتاد. پسربچه برای برداشتن توپ وارد باغچه شد اما به‌خاطر اتصالی تیر برق، دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، شامگاه شنبه شب بود که مهدی 12ساله به همراه پدرش به پارک لاله تهران رفتند. پدر و پسر به سراغ یکی از میزهای پینگ‌پنگ رفتند و سرگرم بازی شدند. حوالی ساعت23 بود و آنها گرم بازی بودند که ناگهان توپ پینگ‌پنگ به درون باغچه کنار میز افتاد. مهدی که به‌شدت هیجان زده بود فورا به سمت باغچه رفت تا توپ را بردارد و هرچه زودتر بازی را ادامه بدهد اما خبر نداشت که حادثه غم‌انگیزی در انتظارش است.
به‌خاطر آبیاری درختان و فضای سبز، داخل باغچه پر از آب بود و توپ هم روی آن شناور. مهدی به داخل باغچه رفت و توپ را برداشت اما به‌خاطر وجود آب در باغچه دستانش خیس شده بود. او درحالی‌که می‌خواست از باغچه خارج شود دستش را روی تیر برقی که بین درختان بود گذاشت که تعادلش را حفظ کند اما جریان برقی که داخل تیر بود باعث شد تا مهدی دچار برق‌گرفتگی شود.

گزارش مرگ 
پدر مهدی با دیدن وضعیت پسرش وحشت‌زده فریاد کشید و افرادی که در پارک حضور داشتند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. طولی نکشید که آمبولانس اورژانس در پارک لاله حاضر شد و پسر 12ساله برای درمان به بیمارستان امام‌خمینی(ره) انتقال یافت. تلاش برای نجات مهدی آغاز شد اما ساعت 11 صبح یکشنبه قلب پسرک برای همیشه از تپش ایستاد و خانواده‌اش را عزادار کرد. با مرگ مهدی، ماجرا به قاضی رحیم دشتبان، کشیک جنایی تهران گزارش و تحقیقات درباره علت این حادثه آغاز شد.

سهل‌انگاری
قاضی جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. با دستور قاضی کارشناس برق نیز در پارک حضور یافت. زمین بازی با 3میز پینگ‌پنگ در چند قدمی باغچه‌ای قرار داشت و کارشناس برق پس از بررسی‌های تخصصی اعلام کرد که به‌دلیل اتصالات پوسیده، برق به تیر آهنی منتقل شده و این حادثه غم‌انگیز رقم خورده است.
با اعلام این نظریه، قاضی جنایی دستور بازداشت 3نفر را صادر کرد. یکی از آنها ناظر پارک و 2 نفر دیگر پیمانکار سابق و فعلی پارک هستند که به اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمدی بازداشت شدند. آنها روز گذشته برای تحقیق در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و حالا بررسی‌ها برای شناسایی مقصران این حادثه دردناک آغاز شده است.

2 روز پس از حادثه
از شبی که حادثه تلخ برای مهدی رقم خورد و خانواده‌اش را عزادار کرد تا صبح دوشنبه که خبرنگاران جنایی راهی محل حادثه یعنی پارک لاله شدند، 2روز گذشته است. اما همچنان اطراف باغچه‌ای که این حادثه در آنجا رخ داده نواری کشیده و روی آن نوشته شده:‌ فضای سبز، لطفا وارد نشوید. در انتهای نزدیکی سومین میز پینگ‌پنگ، تیر برقی روی زمین افتاده است. به گفته شاهدان، تیم تحقیقی که برای بررسی راهی پارک شده بودند تیر را باز کرده بودند تا علت حادثه را بررسی کنند. اما نکته عجیب اینکه تیر همانطور باز شده در آنجا رها شده است و هنوز احتمال خطر وجود دارد. حتی چند متر آ‌ن‌طرف‌تر نیز سیمی رها شده است که افراد حاضر در پارک می‌گویند این سیم رها شده نیز ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد.
در نزدیکی باغچه‌ای که حادثه مرگبار رخ داده میز‌های پینگ‌پنگ دیده می‌شود. حتی چند نفر سرگرم بازی هستند. یکی از آنها که مهندس بازنشسته است و هرازگاهی برای بازی پینگ‌پنگ به پارک می‌رود، می‌گوید: چندین بار پیش آمده که توپ‌های ما درون باغچه افتاده و من و دوستان دیگرم ناچار شدیم برای برداشتن توپ قدم در باغچه بگذاریم. بارها شده برق من و دوستان دیگرم را گرفته اما شانس آوردیم که درون باغچه آب نبود در غیراین‌صورت جان ما هم در خطر بود.
یکی از شاهدان حادثه که در پارک حضور دارد نیز می‌گوید: خیلی شب تلخی بود. با چشم خودم دیدم که بچه تیر برق را گرفت و خشکش زد. بنده خدا سرگرم بازی با پدرش بود و از خوشحالی مدام جیغ می‌کشید. چه‌کسی می‌دانست چنین حادثه تلخی انتظارش را می‌کشد. پدرش پس از دیدن او شوکه شده بود اما کاری از دستش برنمی‌آمد. فقط دیدم که به سرعت به سمتش دوید و بعد همه فریاد کشیدند و جمعیت زیادی دور بچه‌ای که از حال رفته بود حلقه زدند. تا صبح هزار بار دعا کردم که حال پسربچه خوب شود اما متأسفانه او جانش را از دست داد و حالا معلوم نیست مقصران این حادثه چه کسانی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید