• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107322
+
-

ضرر هنگفت اپل درصورت ممنوعیت وی چت

کارشناسان فناوری پیش‌بینی کرده‌اند ممنوعیت وی‌چت کاهش ۳۰درصدی فروش آیفون را به‌دنبال خواهد داشت

ضرر هنگفت اپل درصورت ممنوعیت وی چت

براساس یادداشت جدید تحقیقاتی یک تحلیلگر به نام مینگ-چی کیو، درصورتی که اپل ناگزیر به حذف اپلیکیشن وی چت از اپ استورها در سراسر جهان شود، محموله‌های سالانه آیفون در بدترین حالت به میزان 25 تا 30درصد کاهش می‌یابد. حذف وی چت، ممکن است به‌خاطر دستورالعمل اجرایی اخیر دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت معاملات تجاری با وی چت و شرکت اصلی آن یعنی «تنسنت»، اتفاق بیفتد.
به گزارش سایت مک رومرز، کیو، سناریوهای خوش­بینانه و بدبینانه‌ای را براساس 2دستورالعمل متفاوت پیش‌بینی کرده است. در خوش­بینانه‌ترین حالت، اپل باید وی چت را از اپ استور آمریکا حذف کند و در بدبینانه‌ترین سناریو، این شرکت ناچار است که وی چت را از اپ استور همه کشورها حذف کند.
وی چت در میان کاربران چینی موبایل بسیار محبوب است و بسیاری از کاربران آن را در سیستم‌های عامل iOS و اندروید خود اجرا کرده‌اند. این برنامه همچنین به‌طور گسترده در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است و ماهانه بیش از 1.2میلیارد کاربر فعال دارد. کیو استدلال می‌کند که ممنوعیت جهانی وی چت در اپ استور، نتیجه‌ای ویران‌کننده به همراه خواهد داشت.
کیو می‌گوید: از آنجا که وی چت به یک ضرورت روزانه در چین تبدیل شده است و کارکردهای تلفیقی آن مانند پیام­رسانی، پرداخت وجه، تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و خواندن اخبار، بهره‌وری مناسبی را برای کاربران در پی دارد، درصورت حذف آن از اپ استور، ما معتقدیم که بازار محصولات سخت‌افزاری اپل در چین به شکل قابل توجهی با مشکل روبه‌رو می‌شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم که محموله‌های سالانه اپل بین 25 تا 30درصد کاهش می‌یابد و محموله‌های سالانه سایر دستگاه‌های سخت افزاری اپل، ازجمله ایرپاد، آی­پد، اپل­‌واچ و مک، بین 15 تا 25درصد با کاهش روبه‌رو خواهند شد.
همچنین براساس یک سناریوی خوش‌بینانه، درصورتی‌که وی چت فقط از اپ استور ایالات متحده آمریکا خارج ‌شود، کیو پیش‌بینی می‌کند که محموله‌های جهانی آیفون با کاهش 3 تا 6درصدی مواجه شوند و سایر محصولات اپل کمتر از 3درصد تحت‌تأثیر قرار بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید