• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107321
+
-

استفاده از قرص برنج برای از بین بردن حشرات خانه باز هم قربانی گرفت

اتهام قتل عمد برای مرد سمپاش

اتهام قتل عمد برای مرد سمپاش


سمپاشی با استفاده از قرص برنج در خانه‌ای در مشهد، جان دختربچه 4ساله را گرفت. در این شرایط بازپرس جنایی اقدام مرد سمپاش را عملی نوعاً کشنده درنظر گرفت و اتهام قتل عمد را به او تفهیم کرد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل 2دختر که به‌دلیل مسمومیت در شرایط بدی قرار داشتند به بیمارستانی در مشهد منتقل شدند. از همان ابتدا تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد اما دختربچه 4ساله جانش را از دست داد و خواهرش از مرگ حتمی نجات یافت. به‌دنبال مرگ دختربچه خردسال، ماجرا به قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد گزارش و با حضور او در بیمارستان تحقیقات در این ماجرا آغاز شد. به گفته پزشکان دختربچه 4ساله به‌دلیل مسمومیت ناشی از قرص برنج جانش را از دست داده و این در حالی بود که خانواده‌اش می‌گفتند هرگز از قرص برنج در خانه‌شان استفاده نکرده‌‌اند. اما در ادامه تحقیقات معلوم شد که ماجرا به‌دلیل سمپاشی رخ داده است.
بررسی‌ها نشان داد که پدربزرگ قربانی، صاحب خانه‌ای دوطبقه در مشهد است که خودش در طبقه اول و خانواده پسرش در طبقه دوم زندگی می‌کنند. پدربزرگ مدتی قبل به‌دلیل وجود حشرات موذی در خانه‌اش تصمیم می‌گیرد که آنجا را سمپاشی کند و به همین دلیل نزد یک سمپاش می‌رود و او نیز قبول می‌کند که سمپاشی را انجام دهد. مرد سمپاش برای انجام این کار از برادرش کمک می‌گیرد و برادر او راهی عطاری شده و مقدار زیادی قرص برنج خریده و راهی خانه آنها می‌شود. او با قراردادن تعدادی قرص در هر لیوان و ریختن کمی آب روی آن، لیوان‌ها را در نقاط مختلف خانه قرار می‌دهد تا از این طریق حشرات موذی از بین بروند اما قرص‌های برنج گازی تولید می‌کنند که به راحتی و از طریق منافذی که در خانه وجود دارند به طبقه بالا نفوذ کرده و باعث مسمومیت 2نوه پدربزرگ و در نهایت مرگ دختربچه 4ساله می‌شود.
با این اطلاعات، قاضی جنایی دستور بازداشت فردی را که اقدام به قراردادن قرص‌ها در خانه کرده بود، صادر کرد و مأموران این مرد را بازداشت کردند. او در تحقیقات اولیه مدعی شد که هرگز از قرص برنج استفاده نکرده و از سم دیگری برای سمپاشی استفاده کرده و مقصر اصلی خانواده قربانی بوده‌اند که راه‌های نفوذ سم به خانه‌شان را نبسته‌اند، اما همه شواهد از این حکایت داشت که سم استفاده شده در این ماجرا، قرص برنج بوده است. در این شرایط قاضی احمدی‌نژاد بار دیگر به تحقیق از متهم پرونده پرداخت و او این‌بار اعتراف کرد که از قرص برنج برای سمپاشی خانه استفاده کرده است. در این شرایط قاضی جنایی با توجه به اینکه متهم پرونده از خطرناک و مرگبار بودن قرص برنج آگاهی داشته است، اقدام او را در استفاده از این قرص عملی نوعا کشنده دانست و در این شرایط برای او با اتهام قتل عمدی قرار قانونی صادر کرد تا با ارسال پرونده به دادگاه، قضات دادگاه در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
براساس این گزارش، استفاده از قرص برنج برای از بین بردن حشرات نخستین‌باری نیست که باعث مرگ افرادی بی‌گناه می‌شود. مدتی قبل از مرگ این دختربچه نیز اتفاقی مشابه در مشهد رخ داد که در جریان آن دختر جوانی به‌دلیل اینکه همسایه‌شان از این قرص برای سمپاشی خانه‌اش استفاده کرده بود جان باخت. در سال94 نیز به‌دلیل اینکه در هتلی در مشهد از قرص برنج برای از بین بردن حشرات استفاده شده بود، 4زائر عربستانی جان باختند و در سال93 هم اقدام مشابه مردی برای سمپاشی خانه‌اش در بندرعباس باعث مرگ 3نفر از همسایه‌ها شد که همه این اتفاقات نشان می‌دهد استفاده از این قرص برای ازبین‌بردن حشرات در خانه‌ها همراه با خطر مرگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
سمپاش 16موتوره