• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107261
+
-

شیشه عمر امیر

آیا باید قبول کنیم این مهم‌ترین بازی دوران ژنرال قلعه‌نویی است؟

بهروز رسایلی

خبر کوتاه و فوق‌العاده عجیب است: «فشار هواداران در اصفهان آنقدر روی امیر قلعه‌نویی زیادشده که مسئولان باشگاه سپاهان به ناچار تیم‌شان را 2 روز زودتر برای بازی حذفی با استقلال به تهران فرستادند.» بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند سرمربی سپاهان خیلی خوش‌شانس بوده که هم‌اکنون مسابقات لیگ برتر بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، وگرنه هیچ بعید نبود در ورزشگاه فریاد «حیاکن، رهاکن» علیه قلعه‌نویی سر داده شود؛ اتفاقی که گویی به‌صورت پراکنده و از سوی معدود تماشاگران حاضر در محل تمرینات سپاهان رخ داده است. این وضعیت فعلی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است؛ کسی که شاید اغراق نباشد اگر بگوییم امشب در مصاف با استقلال، یکی از سرنوشت‌سازترین مسابقات عمرش را پیش رو خواهد داشت.
  برای اینکه بدانید سپاهان «دقیقا» کجاست
شکست خانگی برابر نساجی مازندران، اگرچه غیرمنصفانه رقم خورد، اما به هر حال سپاهان را در فاصله 2 بازی به پایان لیگ روی پله پنجم جدول رده‌بندی پرتاب کرد. این جایی نیست که سپاهانی‌ها اول فصل انتظارش را می‌کشیدند. طلایی‌پوشان اصفهان با 45 امتیاز، فاصله‌ای 18 امتیازی با صدرنشین شکم‌سیر لیگ برتر دارند و تلخ‌تر اینکه تیمی مثل فولاد حتی با یک بازی کمتر یک امتیاز بیشتر از آنها دارد. برای اینکه دقیقا بدانید سپاهان چه کرده، باید به این نکته توجه کنید که شاگردان قلعه‌نویی تا اینجا به اندازه شهرخودرو مشهد امتیاز جمع کرده‌اند؛ تیمی که 3 سرمربی عوض کرده و حتی یک‌سوم سپاهان هم مهره ندارد. فاصله سپاهان با صنعت نفت آبادان هم که آن همه مشکل مالی دارد و سرمربی‌اش را به تیم ملی داده، فقط 7 امتیاز است. این نکات روشن می‌کند ریشه خشم اصفهانی‌ها از امیر کجاست. خود قلعه‌نویی بعد از بازی با نساجی گفت: «گرفتن سهمیه از مسیر لیگ خیلی سخت شد»؛ بنابراین طبیعی است که او حالا نگاه ویژه‌ای به جام حذفی داشته باشد.
   هیچ تیم بزرگی منتظر او نمی‌ماند
امیر قلعه‌نویی یک عادت ویژه دارد؛ اینکه غالبا در تیم‌های بزرگ، پرمهره و پولدار کار می‌کند. غیراز استقلال اهواز که نقطه آغاز مربیگری او بود و یک دوره کوتاه حضور در مس کرمان، قلعه‌نویی هرگز این قاعده را ترک نکرده است. امیر آنقدر در این زمینه وسواس دارد که وقتی یک‌بار هدایت ملوان را پذیرفت،  هفته اول روی نیمکت انزلی‌چی‌ها ننشست و بعد که دید هوا پس است، فورا استعفا داد. با اینکه قلعه‌نویی 7 سال است قهرمان لیگ برتر نشده، اما پیشینه او باعث شده حتی در همین دوران هم با تیم‌های بزرگ کار کند. حالا اما نتایج بد امسال اگر قرار باشد با ناکامی در جام حذفی تکمیل شود، شاید آینده امیر را به‌طور کامل تغییر بدهد. در این صورت کدام باشگاه بزرگ خواهان همکاری با این مربی خواهد بود؟ آیا استقلالی‌ها قلعه‌نویی را می‌پذیرند؟ تراکتوری‌ها چطور؟ بنابراین امیر یا به بهانه بیماری‌اش باید کمی استراحت کند یا به حضور در تیم‌های متوسط رضایت بدهد.
   اعاده حیثیت؛ فقط با جام
از همه اینها که بگذریم، مسابقه امشب استقلال و سپاهان جایی است که سرمربیان 2 تیم باید نشان بدهند بازی9روز قبل را بهتر آنالیز کرده‌اند. قطعا برای امیر که این روزها پایین‌تر از مجیدی و نکونام، هم‌ردیف سهراب بختیاری‌زاده قرار گرفته، افت دارد که این زورآزمایی فنی را به فرهاد ببازد. راه تسکین قلعه، فقط پیروزی در این بازی و قهرمانی در جام حذفی است. این کاپ، او را دوباره آرام خواهد کرد. صبح سه‌شنبه، برای امیر داستان عبور از برزخ است. آیا او رستگار شده؟

این خبر را به اشتراک بگذارید