• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107232
+
-

جشنواره رسانه‌های شهری برندگان خود را شناخت

شهر
جشنواره رسانه‌های شهری برندگان خود را شناخت

چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های شهری با اعلام برگزیدگان نهایی به کار خود پایان داد. به گزارش همشهری،  این جشنواره به‌دلیل بیماری کرونا چندبار تمدید و مراسم اختتامیه آن نیز به‌صورت آنلاین برگزار شد. در این دوره حدود 400 اثر به دبیرخانه رسید که در میان آن 155اثر از خبرگزاری‌ها، 174اثر از رسانه‌های دیداری، 14اثر از رسانه‌های شنیداری و 7اثر مربوط به شبکه‌های اجتماعی بود. 28اثر نیز شامل بخش ویژه می‌شد که در ژانر‌های گوناگون قرار می‌گرفت.
افشین امیر‌شاهی،  عضو هیأت داوران این جشنواره درباره آثار این دوره اظهار کرد: جشنواره رسانه‌های شهری می‌تواند انگیزه‌بخش باشد. خبرنگاران شهری در قالب این جشنواره بسیاری از موضوع‌های شهری را برای نخستین‌بار برجسته کردند. امسال تعداد آثار جذاب و خواندنی بسیار بود و همین مسئله، کار داوری را دشوار می‌کرد. خبرنگاران حوزه‌های شهری بسیاری از موضوع‌ها را برای نخستین‌بار رسانه‌ای کردند و به‌همین دلیل در حوزه شهر با مسائل جدید روبه‌رو بودیم.
در بخش مطبوعات چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های شهری؛ رتبه اول به «حاشیه زیر پای شهر» حمیده امینی‌فر از روزنامه ایران، رتبه دوم به «مسافرکش‌های خانه‌به‌دوش» فهیمه طباطبایی از روزنامه همشهری و رتبه سوم مشترکا به «جای مدیریت واحد مدیریت را یکپارچه کنیم» محمدباقرزاده از نشریه تهرانشهر و «رانندگان مردگان» الهام مهدی‌زاده از روزنامه شهر‌آرا رسید. در بخش خبرگزاری‌ها؛ رتبه اول به «قصه پرغصه کوه‌خواری در «عارفی» ادامه دارد» معصومه مومنیان از خبرگزاری فارس و رتبه دوم به «ساعت۸:۳۰ صبح؛ «آراد» کوه خونی» فائزه مومنی از اقتصاد آنلاین تعلق گرفت و رتبه سوم مشترکا به مجموعه عکس «تهران؛ هزاررنگ» علی حدادی از آنا و «من اشتباهی زنده‌ام/سپیده، بمان» سیامک صدیقی از خبرآنلاین رسید.
در بخش دیداری نیز «مدافعان بهداشت در سنگری دیگر و چندمتر زیرزمین...» مریم جعفری از صدا‌وسیما به رتبه اول دست پیدا کرد. «کارگران گذری در مشهد و تهیه مواد در حاشیه شهر مشهد» محمدرضا زارع از مشهد ‌تی‌وی‌پلاس دوم و «در همین نزدیکی» نفیسه سهرابیان از شبکه خبر سوم شدند.
در بخش ویژه (کرونا) هیأت داوران با تقدیر از گزارش «لذت آغوش را فراموش کرده‌ام» سیامک صدیقی از خبرگزاری مهر، رتبه اول را به ویدئوی «سوگواری در تنهایی» مرجان میرغفاره از اسکان‌نیوز اهدا کردند. در 2بخش دیگر شنیداری و شبکه‌های اجتماعی نیز هیچ اثری واجد شرایط شناخته نشد.
مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در این مراسم گفت: «جشنواره ‌رسانه‌های شهری سنت خوبی است که می‌تواند تبدیل به رقابتی برای تولید محتوا به سود شهروندان شود.»
غلامحسین محمدی تأکید کرد: «رسانه‌ها هستند که موضوعات را مطرح می‌کنند، برای رفع مشکل‌ دستور‌گذاری می‌کنند، راه‌حل‌ها را به نقد و چالش می‌کشند و می‌توانند یک راه‌حل‌ را تبدیل به رویه کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید