• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107089
+
-

100ثانیه خبر

  نرم‌افزاری برای تبدیل دوربین عکاسی به وب‌کم باکیفیت
شرکت نیکون نرم‌افزاری را ساخته که می‌تواند دوربین عکاسی را به یک وب‌کم با کیفیت بسیار بالا تبدیل کند. به گزارش نیو اطلس،‌ماه گذشته و به‌هنگام رونمایی از دوربین مدل Z5، نیکون خبر از ارائه نرم‌افزار جدیدی داد که می‌تواند دوربین‌های این شرکت را همانند دوربین‌های پاناسونیک، فوجی‌فیلم، کانن و گوپرو، تبدیل به یک وب‌کم باکیفیت کند.

  برنامه MTN برای خروج کامل از ایران
شرکت MTN تنها سرمایه‌گذار خارجی حوزه اپراتوری کشور می‌خواهد سهام خود را در شرکت‌های ایرانی طی یک برنامه چند ساله واگذار کند. به گزارش بلومبرگ، این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی آفریقا محسوب می‌شود، تصمیم به خروج از ایران را بخشی از تصمیم استراتژیک خود برای خروج از بازار خاورمیانه و تمرکز بیشتر بر قاره آفریقا عنوان کرده است. MTN در این راستا قرار است سهام خود را در یک شرکت تاکسی اینترنتی ایران و همینطور اپراتور ایرانسل را به‌صورت کامل به فروش برساند. راب‌شاتر، مدیر ارشد اجرایی ام‌تی‌ان در یک نشست آنلاین خبری دلیل این کار را پیچیده شدن روزافزون شرایط در خاورمیانه خوانده است.

  سقف متحرک در یک ون
شرکت Knaus Tabbert سازنده ون‌ و کاروان، در حال افزودن یک سیستم جدید به ون‌های مدل2021 خود است. به گزارش نیو اطلس، در این مدل، سقف ون به‌وسیله جک‌های کنترل‌کننده با زاویه 45درجه بالا می‌رود و یک فضای جدید بالای ون ایجاد می‌شود که خنک و نورگیر است و در اصل یک پنجره پانوراما برای این وسیله نقلیه ایجاد می‌کند. این کار همچنین به فضای داخلی ون می‌افزاید و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای نیز ایجاد می‌کند.

  راداری برای کنترل تایرها
محققان دانشگاه کارنگی ملون راداری ابداع کرده‌اند که بالای تایرهای خودرو نصب می‌شود و نظارت دائم و زنده بر سالم بودن آنها دارد. به گزارش وب‌سایت AI، به‌نظر می‌رسد که در کنار نشانگرهای خودرو، کمبود یک هشداردهنده به‌خوبی احساس می‌شود و آن آمپری است که نشان دهد وضعیت تایرهای خودروی ما چگونه است. چرا که آسیب‌دیدگی تایرها به‌هنگام رانندگی ممکن است عواقب دردناکی را به‌همراه داشته باشد. فناوری مورد استفاده، «رادار روزنه ترکیبی معکوس» است. این تکنیک از چرخش تایر برای تقویت وضوح رادارها سود می‌برد و به آنها امکان اندازه‌گیری میلی‌متری تغییرات را می‌دهد.

  ابداع رگ مصنوعی برای کاهش هزینه درمان
محققان دانشگاه پلی تکنیک تومسک در روسیه، فناوری جدیدی برای ساخت رگ‌های خونی مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند در کاهش هزینه درمان ترمبوز سیاهرگی عمقی تأثیر بسزایی داشته باشد. به گزارش وب‌سایت اسپوتنیک، به گفته این محققان مزیت اصلی این روش آن است که سطح خارجی رگ مصنوعی، آب‌دوست است و بنابراین سبب می‌شود رگ به راحتی خود را در بدن وفق دهد. از سوی دیگر سطح داخلی آن آب‌گریز است که باعث می‌شود، خون به‌راحتی در آن جریان یابد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید