• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 16 مرداد 1399
کد مطلب : 107031
+
-

امشب جنگ، فردا جشن

امشب 4تیم از 5تیم مدعی سهمیه به میدان می‌روند و فرداشب قهرمان جشن می‌گیرد

امشب جنگ، فردا جشن

هفته بیست‌وهشتم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امشب و فردا با برگزاری 3بازی حساس میان تیم‌های بالای جدول آغاز می‌شود. 2بازی امشب تأثیر بسیار زیادی در معادلات نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیا خواهند داشت. بازی فردای پرسپولیس و ذوب‌آهن نیز به‌دلیل برگزاری جشن قهرمانی سرخپوشان از اهمیت و جذابیت زیادی برخوردار است. امشب علاوه بر 2بازی هفته بیست‌وهشتم یک بازی عقب‌افتاده نیز از هفته بیست‌وچهارم برگزار می‌شود تا بالاخره جدول لیگ‌برتر به سروشکل منظم خودش برگردد.

  شهرخودرو- استقلال
سال گذشته درست در همین جاهای فصل بود که استقلال در مشهد به مصاف شهرخودرو رفت و شکست آبی‌ها باعث اخراج وینفرد شفر شد. جالب اینکه استراماچونی هم در این فصل بعد از بازی با همین شهرخودرو از استقلال رفت. با این تفاوت که مربی ایتالیایی پیروزمندانه استقلال را ترک کرد. به این ترتیب بازی با تیم مشهدی همیشه اتفاقات و تبعات زیادی برای استقلال داشته است. حالا آبی‌پوشان بعد از 2برد متوالی به شهرخودرو رسیده‌اند و به گرفتن نتیجه دلخواه خیلی امیدوارند. تقابل ویژه این بازی رویارویی رحمتی با استقلالی‌هاست. جالب است بدانید که رحمتی اگرچه سال‌ها در استقلال بازی کرده اما رکورددار گل‌خوردن از استقلال هم هست. او تا به حال 26گل از استقلال خورده و هیچ دروازه‌بانی در لیگ برتر به این اندازه از استقلال گل نخورده است! شهرخودرو روی نیمکت هم با یک سرمربی استقلالی به مصاف آبی‌پوشان می‌رود و تقابل سهراب بختیاری‌زاده با تیم سابقش دیدنی خواهد بود.

   سپاهان- نساجی
با نتایجی که سپاهان در هفته‌های اخیر گرفته، هیچ چاره‌ای جز پیروزی در مقابل نساجی ندارد. تیم اصفهانی هفته گذشته مغلوب استقلال شد و حالا نیاز حیاتی به 3امتیاز بازی با نساجی دارد. همین نیاز حیاتی می‌تواند به برگ برنده محمود فکری تبدیل شود، چون سیستم دفاع و ضدحمله او دقیقا مناسب رویارویی با تیم‌هایی است که بی‌پروا به سمت دروازه نساجی حمله‌ور می‌شوند. محمود فکری در قلب خط دفاعی‌اش حامد شیری و مجتبی بیژن را دارد که هردو سرزن و آماده رویارویی با کی‌روش استنلی و حمله‌وران سپاهان هستند. تقابل‌های این 2تیم همیشه جذاب و نزدیک بوده است. سال گذشته در اصفهان، سپاهان با یک پنالتی پرحرف‌وحدیث نساجی را 3 بر 2 شکست داد و در جام‌حذفی هم بازی 2تیم به پنالتی کشیده شد.

   فولاد- نفت مسجدسلیمان
بازی عقب‌افتاده از هفته بیست‌وچهارم که به‌دلیل ابتلای فولادی‌ها به کرونا در زمان خودش انجام نشد. فولاد اگر این بازی را ببرد می‌تواند تا رتبه سوم جدول بالا برود. اما گل‌زدن به نفت مسجدسلیمان و شکست‌دادن این تیم اصلا کار راحتی نیست. دغدغه نکونام در این بازی عبور از دفاع چندلایه تیمی است که تا اینجا کم‌گل‌ترین بازی‌های لیگ نوزدهم را به ‌نمایش گذاشته است. هر 2تیم فولاد و نفت با خطوط فشرده بازی می‌کنند و احتمالا بازی کم‌گلی را میان این 2تیم شاهد خواهیم بود. فولاد بعد از 5برد متوالی به پرسپولیس باخت و پس از آن در 4هفته فقط یک پیروزی به‌دست آورد. اما آمار بازی‌های خانگی این تیم همچنان عالی است و هر 6بازی خانگی اخیرش را با پیروزی به پایان رسانده است.

   پرسپولیس- ذوب‌آهن
لوکا بوناچیچ از زمان آمدن به ذوب‌آهن فقط یک‌بار پیروز شده و حالا کاملا در خطر سقوط قرار گرفته است. ذوب‌آهن با تیم پانزدهم جدول فقط 2امتیاز فاصله دارد و هر آن ممکن است به چاله سقوط بیفتد. در آن سوی میدان پرسپولیس ایستاده که برای کسب بیست‌ویکمین پیروزی و رکوردشکنی بی‌تابی می‌کند. در بازی رفت 2تیم کالدرون و منصوریان روی نیمکت‌ها نشسته بودند و در مسابقه‌ای که 60درصد مالکیت توپ در اختیار ذوبی‌ها بود، پرسپولیس با استفاده از دفاع منطقی و ضدحملات خطرناک به برتری 3 بر صفر رسید. اما حالا نیمکت کالدرون به یحیی رسیده که بیشتر به فوتبال مالکانه علاقه‌مند است. تیم او بعد از این بازی باید جشن قهرمانی‌اش را در ورزشگاه خالی آزادی برپا کند و طبعا سرخپوشان سعی خواهند کرد این جشن را با یک پیروزی و ثبت رکورد بیشترین پیروزی در یک فصل، باشکوه‎تر کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید