• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 16 مرداد 1399
کد مطلب : 106980
+
-

فراخوان چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران

وقت فیلم‌سازی است

وقت فیلم‌سازی است

اصغر بادپر:
اگر به فیلم‌سازی علاقه‌مند هستید و از خانه‌نشینی و کرونا به‌تنگ آمده‌اید، حالا وقتش است! می‌توانید در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان با محورهای مرتبط با شیوع کرونا شرکت کنید.
به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش «ایده» (طرح اولیه‌ی فیلم‌نامه که شخصیت اصلی و کشمکش اصلی آن تعریف شده و دارای آغاز، میانه و پایان باشد) و «فیلم‌ کوتاه» (فیلم‌هایی با زمان حداکثر پنج دقیقه که بعد از سال 1397 تولید شده باشند) برگزارمی‌شود و نوجوانان 12 تا 17ساله (یعنی متولدین 30 مرداد 1382 تا30مرداد 1387) می‌توانند در المپیاد فیلم‌سازی شرکت کنند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، محورهای  المپیاد چهارم به این شرح اعلام شده است:
«نوجوان عزیز، می‌توانی با ساخت فیلم یا نگارش ایده‌ات، به یکی از سؤال‌های زیر پاسخی خلاقانه بدهی:
  آرزوی من درباره‌ی آینده‌ی کشورم، شهرم یا خانواده‌ام چگونه خواهد بود؟
  کتاب‌ها و فیلم‌های ماندگار، چه تجاربی برای من ایجاد کرده‌اند؟
  اینترنت، در زندگی‌ام چه امکان یا مشکلی به‌وجود آورده است؟
  درس‌های کرونا برای رسیدن به آینده‌ی بهتر چیست؟»
براساس این فراخوان، علاقه‌مندان در بخش ایده تا پنجم شهریور و علاقه‌مندان به بخش فیلم کوتاه تا دهم شهریور فرصت  دارند آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال
 کنند.
در بخش ایده، هرشرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو ایده (طرح) ارائه دهد. ایده‌ها‌ی پذیرفته‌شده از سوی هیئت انتخاب، به المپیاد راه یافته و زیر نظر استادان در کارگاه‌های «تبدیل ایده به فیلم‌نامه» که در اصفهان تشکیل می‌شود، به‌شکل فیلم‌نامه درمی‌آیند و طرح‌هایی که در این کارگاه‌ها مورد داوری قرار گرفته و پذیرفته می‌شوند، با حمایت دبیرخانه‌ی المپیاد به مرحله‌ی تولید می‌رسند.
در بخش فیلم کوتاه نیز، آثار ارسالی می‌توانند در قالب داستانی، مستند یا پویانمایی باشند و با دوربین معمولی یا تلفن‌همراه، حداکثر تا پنج دقیقه تصویربرداری شده باشند.
فیلم‌های برگزیده در این المپیاد، در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به‌نمایش در خواهند آمد و به آن‌ها جوایز و مدال المپیاد اهدا خواهد شد.
برگزیدگان بخش ایده و فیلم کوتاه از طرف دبیرخانه‌ی المپیاد برای حضور در اردوی آموزشی استعدادها و جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دعوت خواهند شد و این دبیرخانه پیش از برگزاری، برای نوجوانانی که آثارشان به مرحله‌ی نهایی راه پیدا کرده باشد، در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، کارگاه‌های رایگان «آشنایی با سینما» برگزار خواهد کرد.
این المپیاد از 27 مهر تا 2 آبان 1399 هم‌زمان با سی‌و‌سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و با هدف کشف و معرفی استعدادهای هنری جوانان از طریق ایده‌پردازی و یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، افزایش حس امید نسبت به آینده در بین نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت در تولید فیلم در حوزه‌ی تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت در حوزه‌ی سینمای کودکان و نوجوانان، به همت بنیاد سینمایی فارابی و با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
در فراخوان المپیاد چهارم آمده است: «شیوع جهانی کووید19 تأثیری چشم‌گیر بر رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی گذاشته و ما آرزو می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد بازگشت به روال عادی زندگی باشیم؛ اما بنا به ضرورت و توصیه‌های ستاد بحران، برگزاری المپیاد با تصمیم دبیر المپیاد حضوری  یا آنلاین خواهد بود.
متقاضیان می‌توانند برای نام‌نویسی به سامانه‌ی festival.iycs.ir  مراجعه و در بخش «چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان»، فرم نام‌نویسی را تکمیل کنند.
حجم فایل بارگذاری شده در سایت باید بین 250 تا 1000 مگابایت باشد و فیلم‌سازانی که فیلم آن‌ها به بخش مسابقه راه پیدا می‌کند، حداکثر تا پنج روز بعد از اعلام اسامی راه‌یافتگان، فرصت دارند نسخه‌ی اصلی فیلم را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.»
برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره‌تلفن‌های ۸۶۰۸۴۸۱۶ و ۸۶۰۸۴۸۲۹ تماس بگیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید