• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10694
+
-

سفر آثار صادقی به کرمان، اصفهان، لندن و لس‌آنجلس

نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی که در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست، به کرمان، اصفهان، اروپا و آمریکا هم می‌رود.


صادقی در این‌باره به هنرآنلاین گفته است: «بخشی از نمایشگاه مروری بر آثار من که هم‌اکنون در تهران برپاست، قرار است در موزه کرمان و اصفهان به نمایش درآید. همچنین این آثار در پاریس، موزه تیت لندن، موزه لاکما لس‌آنجلس و... هم نمایش داده می‌شود. سعی می‌کنم خودم هم در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنم چون مردم دوست دارند هنرمند را در کنار آثارش ببینند.»
او همچنین درباره بنیاد خود هم افزود: «این بنیاد همزمان با همین نمایشگاه آغاز به‌کار کرد و تصمیم داریم به انتشار کتاب بپردازیم. البته آنقدر بودجه و امکانات نداریم که بشود برای هنرمندان دیگر کتاب چاپ کنیم و تنها آثار خود من را منتشر خواهیم کرد. نخستین کتاب آثارم را همزمان با نمایشگاه منتشر کردیم که شامل مروری بر آثار دوره‌های مختلف و مقالات گوناگون درباره آنهاست. کتاب‌های دیگر من قرار است هر کدام به‌طور مشخص به دوره‌های گوناگون کاری‌ام بپردازد. مثلا یک کتاب قرار است شامل آثار من دقیقا در اندازه اصلی باشد؛ یعنی قصد داریم 15تا 20اثر را در حدود 400صفحه کتاب منتشر کنیم، به این شکل که هر صفحه یک بخش از تابلو را در ابعاد واقعی دربرمی‌گیرد و همه ظرایف آن کارها در ابعاد اصلی دیده می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید