• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106905
+
-

40میلیارد تومان هزینه روزانه اداره تهران

شهردار تهران: می‌گویند شهرداری از طرح ترافیک درآمد دارد اما درآمد روزانه طرح فقط به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد

شهردار
40میلیارد تومان هزینه روزانه اداره تهران


شهرداری برای اداره تهران باید روزانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که ندارد. شهردار تهران با بیان این مطلب در برنامه سلام صبح بخیر اظهار کرد: «می‌گویند درآمد شهرداری از طرح ترافیک است و این در حالی است که درآمد طرح روزانه حدود یک میلیارد تومان است».
به گزارش همشهری، پیروز حناچی با اشاره به اینکه با دوچرخه به محل ضبط برنامه آماده است، گفت: «برای انجام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۳۰ درصد افزایش یابد که در کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست. همین حالا در شرایطی که ریالی به واسطه کرونا دریافت نکردیم، مترو و اتوبوس ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند».
وی گفت: «به‌طور معمول ما مطالبات مختلفی از دولت داریم که درشت‌ترین آنها در حوزه حمل‌ونقل است. تا ۱۰ سال پیش دولت به‌صورت متمرکز اتوبوس خریداری می‌کرد و این اتوبوس‌ها را در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌داد که بخش عمده‌ای نیز به تهران می‌رسید اما مدت‌هاست که هیچ اتوبوس جدیدی از طرف دولت خریداری نشده است، به‌گونه‌ای که آخرین اتوبوس‌هایی که از سوی دولت تحویل شهرداری شد مربوط به اوایل دهه ۹۰ است و زمانی که قیمت اتوبوس‌های بخش خصوصی ۲۰ میلیون تومان بود».
شهردار در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مرکز جمع‌آوری زباله تهران گفت: «اگر قرار باشد به همین شکل آرادکوه را منتقل کنیم، به هر جای دیگری که برویم باز یک آرادکوه شکل می‌گیرد. به همین دلیل باید نگاهمان را به پسماند عوض کنیم. بر همین اساس طرح کاپ را براساس مطالعات جامع تهران اجرایی کردیم تا با راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی، حجم زباله‌های منتقل شده به آرادکوه را کاهش دهیم». شهردار تهران با بیان اینکه هنوز برای جابه‌جایی آرادکوه مجاب نشده‌ایم، گفت: «بوی نامطبوع آن محله مستقیما به آرادکوه بر نمی‌گردد؛ چرا که در آن منطقه کشتارگاه‌های صنعتی و مرغداری وجود دارد و حتی بند فشافویه نیز به فاضلاب آلوده شده است، به‌گونه‌ای که چند سال پیش ماهی‌های زیادی در آن تلف شدند. همه این عوامل در ایجاد بوی نامطبوع دخیل هستند».
وی درباره وضعیت ساخت‌وساز در تهران گفت: «صدور مجوز ساخت‌وساز تابع شرایط اقتصادی است و معمولا در شرایط ناامنی اقتصادی افراد به سمت دارایی‌هایی همچون ارز و سکه می‌روند و در شرایط ثبات به سمت مسکن سوق داده می‌شوند. هم‌اکنون نیز به‌طور متوسط در تهران سالانه 8تا ۱۰ میلیون مترمربع ساخت‌وساز می‌شود. در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ سالانه تا ۳۰ میلیون مترمربع نیز در تهران ساخت‌وساز انجام شد که البته خوب نیست زیرا تبعات مختلفی در بر دارد».

تجربه دفاع‌مقدس در مواجهه با کرونا 
شهردار تهران دیروز همچنین در پاسخ به درخواست سازمان نظام پزشکی برای ارج نهادن به شهدای جامعه پزشکی در دوره زمانی شیوع ویروس کرونا از طراحی اثری هنری که نام این شهدا بر آن حک شده است، خبر داد. این اثر پس از جانمایی در میدان هفت تیر نصب می‌شود.
حناچی، در نشست مشترک با رئیس و اعضای سازمان نظام پزشکی گفت: «جامعه پزشکی در ۸ سال دفاع‌مقدس خیلی خودجوش در همه عرصه‌ها حضور داشت. در کربلای ۵ یک اورژانس ساخته بودیم و حتی فرصت ایستادن نداشتیم چون هر کسی می‌ایستاد ترکش می‌خورد اما پزشکی بود که به همه کمک می‌کرد».
وی ادامه داد: «وقتی قضیه کرونا پیش آمد دیدم دکتر کریمی در دانشگاه تهران به همان زمان ارجاع می‌دهد و همان آمادگی بود که موج اول را خوب پشت سر گذاشتیم. در تهران در نیمه اول اردیبهشت به روزی ۳ تا ۴ نفر درگیر رسیدیم که تقریبا کنترل شده بود اما فضا برگشت و این نگرانی وجود دارد که اگر اینطور ادامه پیدا کند همه ازجمله جامعه پزشکی را فرسوده کند. این بحران، بحرانی است که ظاهرا تا یکی دو سال آینده کشور را رها نمی‌کند». 


حناچی دیروز با عبور از مسیر‌های دوچرخه منطقه 3واقع در بلوار میرداماد و ضلع جنوبی بزرگراه شهید حقانی با همراهی جمعی از مدیران شهری تا باغ کتاب رکاب زد و پس از آن در برنامه زنده سلام صبح بخیر حضور پیدا کرد.



همکاران متخصصی را در اثر کرونا از دست دادیم
شهردار در مراسم سوگواره خادمین شهر: وجود مشاغل گوناگون در بین همکاران درگذشته  به دلیل کرونا، نشان‌دهنده تنوع خدمات شهرداری تهران است



شهردار تهران در مراسم سوگواره خادمین شهر خواستار یاری شهروندان برای توقف زنجیره انتقال کرونا در پایتخت شد و گفت: «در بین ۲۷نفر از متوفیان ناشی از کرونا افراد متخصص و متعهدی بودند چون مرحوم بهنام اتابکی که سال‌ها به‌عنوان مدیرعامل اراضی عباس‌آباد خدمات شایانی به مجموعه داشتند همچنین مرحوم رضا نگهبان شهردار یکی از مناطق و دکتر وریجی پزشک خوشنام همکارمان که به رحمت خدا رفتند. وجود مشاغل گوناگونی از کارکنان، رانندگان و مدیران در بین این عزیزان درگذشته، نشان‌دهنده تنوع خدمات شهرداری تهران است که برای تمامی آنان آرزوی مغفرت و برای خانواده‌هایشان و سایر همکاران آرزوی سلامتی داریم.»
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهر، پیروز حناچی در مراسم سوگواره خادمین شهر ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار همکاران متوفی گفت: «امروز این مراسم یادبود ویژه کارکنان جان‌باخته ناشی از ویروس کرونا برگزار شد تا مرهمی بر دل خانواده آن عزیزان و همکاران‌مان باشد. روزهای سختی سپری شده است و پس از این نیز شرایط متفاوتی خواهیم داشت.» او مهم‌ترین و سخت‌ترین کار شهرداری تهران در مقابله با کرونا را جابه‌جایی افراد در سطح شهر تهران دانست و در ادامه گفت: «شبکه حمل‌ونقل شهری حتی برای لحظاتی نیز در اوج شیوع بیماری کرونا متوقف نشد و به‌کار خود ادامه داد و اکنون با ۵۰درصد ظرفیت خود به خدمت‌رسانی مشغول است و برنامه ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله مترو و اتوبوس‌ها نیز همچنان ادامه دارد.»
او با اشاره به اقدام بزرگ شهرداری تهران در غربالگری کارکنان گفت: «بیش از ۶۲هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری شرکت شهر سالم غربالگری شدند که با اجرای این طرح برخی از افراد دارای علایم شناسایی و در فرایند درمان قرار گرفتند. تعدادی از کارکنان نیز حین خدمت دچار آسیب شده و به رحمت خدا رفتند که یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم.»
حناچی افزود: «هیچ عاملی به جز خود انسان نمی‌تواند در متوقف‌سازی‌ زنجیره انتقال کرونا در شرایط اپیدمی مؤثر باشد. باید با رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، جلوگیری از حضور غیرضروری در شهر و پرهیز از حضور در فضای سربسته و پر ازدحام به‌صورت جمعی برای کاهش میزان ابتلا و مقابله با این بیماری تلاش کنیم.»
او افزود: «مدافعان سلامت در شرایط سختی به‌سر می‌برند. با افزایش میزان ابتلا، بیمارستان‌ها مملو از بیماران بستری می‌شوند و این موضوع منجر به فرسوده شدن کادر درمان و افزایش آمار تلفات ناشی از کرونا می‌شود.»


برخی از نیروهای شهرداری بیش از چندین هفته درگیر کرونا بودند



رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: برخی از نیروهای شهرداری بیش از چندین هفته درگیر ویروس کرونا بودند که لازم بود شهرداری تهران اقدامی برای عرض تسلیت و کاهش آلام خانواده‌ها و کارکنان انجام دهد. 
از آنجایی که امکان برگزاری اجتماعات نبود امروز به‌صورت مجازی و از راه دور یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته‌ایم.
محسن هاشمی یادآوری کرد: همکاران ما در شهرداری تهران در ۵‌ماه گذشته با خدمت‌رسانی خود در کاهش ضایعات این بیماری نقش مؤثری داشته‌اند و توانسته‌اند تا حدی این اپیدمی را کنترل کنند. البته که فوت ۲۷همکار رقم زیادی است اما شهرداری تهران نسبت به سایر دستگاه‌ها در کنترل و مهار بیماری و کاهش زنجیره انتقال موفق‌تر عمل کرده است.
او با اشاره به استفاده از ماسک به‌عنوان یک ضرورت مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: استفاده از ماسک استاندارد و آشنایی با روش صحیح استفاده از آن بسیار مهم است. گاهی افراد با ماسک غیراستاندارد و یا استفاده نادرست از آن با شجاعت بیشتری در محافل و مجامع شرکت می‌کنند که باعث آسیب به خود و دیگران می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید