• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106893
+
-

روایت رئیس‌جمهور و وزیر کشور از مفهوم تحریف

بزرگ­ترین تحریف ناامیدکردن مردم است

دولت
بزرگ­ترین تحریف ناامیدکردن مردم است


مقامات کشور تحلیل‌های خود را از یک بخش مهم صحبت‌های روز عید قربان رهبر معظم انقلاب درباره تحریف واقعیت‌های کشور دارند. آنها دنباله و ریشه این جریان تحریف را در داخل دنبال می‌کنند. حسن روحانی، آنهایی را که در مردم و رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی کشور ناامیدی ایجاد می‌کنند  یکی از عوامل تحریف عنوان می‌کند و اخیرا محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ناکارآمدی در مدیریت داخلی را جریان سوم تحریف اعلام کرد. در آخرین این اظهارات، رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هدف، ۲جریان تحریف و تحریم دشمنان را جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور دانست که از طریق توقف حرکت اقتصادی کشور و سیاه نمایی نسبت به دستاوردها و یأس نسبت به آینده دنبال می‌شود.
رهبر معظم انقلاب جمعه ۱۰مردادماه از جریان تحریف در کنار تحریم‌ها، ضعف‌های مدیریتی و کرونا به‌عنوان عوامل مشکلات یاد کرده و گفته بودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است؛ یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.» به‌گفته ایشان «یکی از هدف­ها همین بوده که به مردم ایران بگویند با قطع ارتباط با آمریکا، با گسستن پیوندی که بین ایرانِ استعماری دوران پهلوی با آمریکا بود، پدر ملّت ایران درآمده.» هدف دوم‌شان هم آدرس غلط دادن بوده، «آدرس غلط دادن، آدرس دادن‌شان این جوری است که می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم برطرف شود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید؛ خلاصه حرف این است که باید کوتاه بیایید، در مقابل آمریکا، باید ایستادگی نکنید.»

تحریف و تضعیف رزمندگان خط مقدم
حسن روحانی، رئیس‌جمهور در تبیین خود از این اظهارات ناامید کردن مردم و تضعیف رزمندگان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی را از نمونه‌های عملکرد جریان تحریف در یک جنگ فرساینده، هوشمند و سخت اقتصادی به‌عنوان ستون پنجم دشمن دانست و افزود: با توجه به آشکار شدن نشانه‌های شکست و عدم‌موفقیت دشمن در تحقق اهداف اساسی جنگ اقتصادی، القای ناکارآمدی دولت و نظام و تحریف توانایی‌ها و انکار یا ضعیف جلوه دادن موفقیت‌های بزرگ کشور و ملت، محور اصلی جنگ روانی دشمنان است. او با اشاره به تلاش جریان مرموز ناامیدساز و تحریف برای مانع تراشی‌های اقتصادی در دوران تحریم و ترسیم آینده مبهم و غیرواقعی از وضعیت کشور، تصریح کرد: درحالی‌که تحریم‌کنندگان و دشمنان این ملت و سرزمین بیش از همه شکست خود را شاهدند، ترویج پی‌در‌پی شایعات، سیاه­نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست و القای ناتوانی و ناکارآمدی و شکاف میان مسئولان و قوای کشور و مهم‌تر از همه ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان، به نوعی حرکت در راستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور و نظام است.
براساس گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی­‌فضلی، وزیر کشور در جلسه ستاد اطلاع‌‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در مواضعی همسو با روحانی بزرگ‌ترین تحریف را این دانست که مردم را ناامید کنیم و اعتماد مردم را به مسئولان و نظام  کم کنیم. به‌گفته او «در نتیجه این تحریف، مردم تحت‌تأثیر شبه‌رسانه‌ها و رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند.» رحمانی­‌فضلی با مرور برخی روندهای تحریف که نتیجه عملی آن عدم‌انتقال واقعیت‌های جامعه به مردم است، تصریح کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه‌ها و بلکه نهادها و سازمان‌ها، مورد تخریب قرار می‌گیرد و زیر سؤال می‌رود، عملا با تضعیف نهادها و سازمان‌های مختلف، بخشی از نظام و مآلا مجموعه نظام زیرسؤال می‌رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
اگرچه روی سخن رهبر انقلاب در پیشبرد جریان تحریف با دشمنان بود، محمدباقر قالیباف­، رئیس مجلس دنباله این جریان را در داخل دانسته و گفته بود: «جریان سومی وجود دارد که دو جریان تحریم و تحریف را تکمیل می‌کنند که آن جریان ناکارآمدی است. این جریان مسئولیت‌ها را تصرف می‌کنند، اما اولویت‌های کشور را پشت گوش می‌اندازند و باعث می‌شوند که تحریم‌ها اثر بگذارند، تحریف‌ها واقعی جلوه کنند و کشور را به سمت فروپاشی ذهنی سوق می‌دهند.»
تیغ تیز انتقادات او خطاب به داخل این بود که «ناکارآمد‌ها می‌دانند که سوت حرکت قطار گام دوم انقلاب اسلامی به حرکت درآمده است و دیگر جوانان کارآمد و انقلابی نخواهند گذاشت که آنان حرکت این قطار پرشتاب را کند کنند و ستون پنجم دشمن خبیث ملت ایران باشند.» حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز در جلسه این هفته مسئولان عالی قضایی به موضوع تحریف واقعیت‌های کشور پرداخته و گفته بود: «تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته و بازوی نظام سلطه برای عملیات روانی و رسانه‌ای و فرهنگی هستند که دشمن با توسل به تحریف، در تنور بی‌توجهی به داشته‌های داخلی می‌دمد و از این طریق اثربخشی تحریم‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کند. رئیسی نیز به نسل جوان اشاره کرد. او خودباوری را از پادزهرهای مهم تحریف دانست و گفت: اتکا به توانایی‌های خود و خصوصا توجه به نیروی جوان کشور که در عرصه‌های مختلف فعالانه نقش‌آفرینی می‌کنند و استفاده بهینه از منابع و ذخایر ملی از پادزهرهای تحریف است.
روحانی روز سه‌شنبه در ادامه صحبت‌‌هایش که پاسخی به گلایه‌ها از مدیریت دولت بود، گفت:«دولت در مدت بیش از 2سال و نیم اعمال فشار بی‌سابقه و جنگ تمام عیار اقتصادی توانسته است با کاهش چشمگیر اتکا به درآمد نفت، کشور را مدیریت کرده و علاوه بر تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، جریان صادرات غیرنفتی را ادامه داده و از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید