• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106877
+
-

100ثانیه خبر

  باتری خارق‌العاده یک گوشی چینی
شرکت چینی «دوگی» (Doogee)، سازنده تلفن‌های همراه هوشمند، گوشی جدیدی را با نام N20Pro تولید کرده که با دوربین 16مگاپیکسلی و باتری 4400میلی‌آمپری، کارکرد بسیار خوبی دارد. به گزارش نیو اطلس، کارخانه سازنده درخصوص این مدل جدید اعلام کرده است که N20Pro می‌تواند حداکثر 15روز در حالت آماده به‌کار بوده و یا 19ساعت مکالمه را با یک مرتبه شارژ کامل داشته باشد.

  روس‌ها زمان سفر به ایستگاه فضایی را نصف می‌کنند
فضانوردان روسیه این روزها تمرینات خود را برای سفری سریع به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آغاز کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تاس، متخصصان شرکت «انرژیا اسپیس راکت» روسیه، مدت زمان سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی را از 6ساعت به 3ساعت کاهش داده‌اند. منابع آگاه در صنعت فضایی روسیه گفته‌اند که این پروژه، بخشی از یک ماموریت سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی است که طی آن مدت زمان سفر به این آزمایشگاه فضایی نصف می‌شود.

  سخت‌پوست‌های نانوپلاستیک‌ساز
محققان دانشگاه کورک در ایرلند دریافته‌اند که یک جانور «سخت‌پوست» کوچک به نام Gammarus duebeni می‌تواند طی چند روز میکروپلاستیک‌ها را به «نانو پلاستیک» تبدیل کند. به گزارش نیو اطلس، این تحقیقات مشخص کرده که احتمال بسیار زیادی دارد که طیف گسترده‌ای از سخت‌پوستان در آب‌های شیرین و شور اقدام به چنین کاری کنند که در نهایت به گسترش میزان آلایندگی آب‌ها توسط این ذرات می‌انجامد. چنین چیزی به‌طور حتم، خطری بسیار جدی برای محیط‌زیست محسوب می‌شود.

  مشکل فنی در توییتر
بسیاری از کاربران توییتر روز گذشته پیام‌هایی دیدند که مشخص می‌کرد آنها با محدودیت‌هایی در لایک کردن توییت‌های دیگران یا ریت کردن آنها روبه‌رو شده‌اند. به گزارش انگجت، این مشکل حتی برای برخی کاربران محدودیت‌هایی در توییت و ریتوییت‌کردن نیز به‌وجود آورد. یکی از سخنگویان شرکت توییتر در این خصوص گفت: «علت این اتفاق یک مشکل فنی در سیستم‌های داخلی توییتر بوده و ارتباطی با عملکرد کاربران نداشته است.» این مشکل چند ساعت پس از شروع توسط شرکت برطرف شد.

  شکایت یک شرکت چینی از اپل
یک شرکت هوش مصنوعی چینی به نام «شانگهای ژیژن اینتلیجنت نتورک تکنولوژی»، مشهور به «شیائو‌ای»، شکایتی علیه شرکت اپل تنظیم و این شرکت را به سوءاستفاده از حق امتیاز اختراعات خود متهم کرده است. به گزارش رویترز، این شرکت خواهان دریافت 4/1میلیارد دلار خسارت شده و می‌خواهد اپل تولید، استفاده و فروش محصولاتی که با توجه به پتنت‌های مذکور ساخته شده‌اند را متوقف کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید