• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106677
+
-

وضعیت مازندران بحرانی است

کشته‎های کرونا همچنان بالای 200نفر

 سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ساعت گذشته را اعلام کرد و با اشاره به افزایش 4برابری ابتلا و بستری در استان مازندران، از مردم خواست که از سفر به این استان خودداری کنند.
به گزارش همشهری، آمارهای روزانه وزارت بهداشت که «سیماسادات لاری»، سخنگوی این وزارتخانه آن را ارائه می‌کند، نشان می‌دهد کووید-19 همچنان بالای 200نفر در روز قربانی می‌گیرد. براساس گزارش تازه تا ١٢مرداد۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک‌هزار و۴٢٣نفر از آنها بستری شدند. آمار دقیق کشته‌ها در 22ساعت منتهی به 12مرداد 208مورد فوتی بوده است. هم‌اکنون ۴٠٨٩نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین وضعیت استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار اعلام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره استان‌های مازندران و لرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند، هشدار داده و گفته است: استان مازندران در اسفند‌ماه گذشته خیز شدید و موارد ابتلا و بستری را شاهد بود و متأسفانه مجددا از تیرماه با موج جدیدی از شیوع بیماری مواجه شده است. هم‌اکنون ۲۰شهرستان این استان در وضعیت قرمز و 2شهرستان در شرایط هشدار قرار داردند. تعداد موارد بستری و ابتلا در این استان ظرف 6هفته گذشته به بیش از 4برابر رسیده است و شیب صعودی بستری و ابتلا در این استان نگران‌کننده است. از همه هموطنان می‌خواهیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری کنند.
لاری همچنین درباره استان لرستان نیز گفت: این استان شاهد خیز بیماری در اسفندماه و خیز نسبتا شدید در فروردین‌ماه گذشته بود و دوباره از اوایل خردادماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. 7شهرستان این استان در وضعیت قرمز و 3شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های این استان ازجمله خرم‌آباد، الیگودرز و کوهدشت و...دارای شیب تندتری است.
او همچنین درباره استان قم که در شرایط هشدار قرار دارد گفت: نخستین موارد ابتلا به کروناویروس در استان قم شناسایی شد و این استان خیز شدیدی را در موارد ابتلا و بستری در اسفندماه گذشته تجربه کرد. متأسفانه از خردادماه مجددا نمودار بستری روزانه شیب صعودی دارد و بیم آن می‌رود که با عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌ها زمینه‌ای برای خیز مجدد بیماری در این استان فراهم شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید