• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106673
+
-

اولین محموله «رمدسیور» تولید ایران تحویل داده شد

«رمدسیور» داخلی روی میز وزارت بهداشت

دارو
«رمدسیور» داخلی روی میز وزارت بهداشت

 اولین محموله تولید داخلی داروی «رمدسیور»، دارویی که از آن برای درمان کرونا در مراحل حاد بیماری استفاده می‌شود، به وزارت بهداشت تحویل داده شد. نمونه خارجی این دارو در بازار سیاه با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شود.
به‌گزارش همشهری به نقل از ایسنا، دیروز رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در دفتر وزیر بهداشت، تعدادی از اقلام و تجهیزات پزشکی تولیدی ضدکرونایی این ستاد را به وزارت بهداشت تحویل داد.
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: بیماری کرونا ضایعه بزرگی برای کشور بود که امیدواریم این بلا از جان بشریت رفع و شاهد آرامش در کشور باشیم.
او افزود: ستاد اجرایی فرمان امام از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بوده است و این کمک تا روز آخر ادامه دارد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به بحث تولید تجهیزات پزشکی در این ایام گفت: در روزهای نخست شیوع بیماری، در تامین تجهیزات پزشکی از خارج کشور موفق بودیم هرچند در برخی مقاطع، دشمن عهدشکنی کرد اما موفق شدیم در کمتر از ۲۴روز کارخانه تولید ماسک راه‌اندازی و تاکنون نزدیک به 100میلیون ماسک تولید کنیم و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.
مخبر ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا با حمایت ستاد، کارخانه‌ای در کردستان خط تولید خود را تغییر داد و هفته‌ای ۲۵۰۰لباس پزشکی و گان تولید کرد. علاوه بر این، روزانه ۲۵۰هزار لیتر مواد ضد‌عفونی تولید و بخش زیادی از کیت تشخیص مورد نیاز کشور را در داخل تامین می‌کنیم.
او گفت: در حوزه تولید ونتیلاتور نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد و توانستیم این دستگاه حیاتی برای بیماران تنفسی را بومی‌سازی‌ کنیم. علاوه بر این، در حوزه تولید دستگاه اکسیژن‌ساز نیز موفق شدیم به دانش بومی تولید آن دست پیدا و بخشی از نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم.

نتایج امیدوار‌کننده در تولید واکسن کرونا
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره تولید واکسن کرونا گفت: با کمک متخصصان ۲۴بیمار از طریق سلول درمانی بهبود یافتند و در زمینه استفاده از روش پلاسمادرمانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است. از همان روزهای اول تأکید کردیم در موضوع واکسن نباید از هیچ کشوری عقب بمانیم بنابراین، از 6مسیر تولید واکسن را دنبال کرده‌ایم و خوشبختانه از 2مسیر تست‌های حیوانی با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم در حوزه تست انسانی نیز نتایج خوبی بگیریم.
رمدسیور چیست؟
کرونا بیماری ناشناخته‌ای است است که تاکنون داروی قطعی برای آن ساخته نشده است. براساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت، داروهایی در بیمارستان برای بیماران کووید-١٩ تجویز می‌شود که در روند بیماری و کنترل آن تأثیر داشته و علائم و عوارض کرونا را بهبود می‌بخشد. یکی از داروهایی که این روزها از آن صحبت می‌شود، داروی رمدسیور است که با استفاده از آن، نتایج مثبتی در بهبود شماری از بیماران بستری و حاد، مشاهده شده است. این دارو راه درمان قطعی کرونا نیست اما، توصیه می‌شود از آن برای بیمارانی که دارای علایم شدید هستند برای کنترل بیماری استفاده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید