• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106666
+
-

کافه مجلس

  حمله استاندار دولت احمدی‌نژاد به علی مطهری
محمود احمدی بیغش، نماینده شازند که در دولت دوم احمدی‌نژاد استاندار خراسان شمالی بود، دیروز از تریبون مجلس در اظهاراتی که به‌نظر می‌رسید کنایه به سخنان علی مطهری دارد، گفت: اخیرا شاهد برخی موضع‌گیری‌های نسنجیده و فاقد هرگونه اعتبار و استناد از سوی بعضی از سیاسیون بی‌خاصیت و همیشه طلبکار ازجمله فردی که خود سابقه نمایندگی دارد درخصوص مسلمانان منطقه سین کیانگ چین هستیم. تحقیقات نشان می‌دهد نه‌تنها این اظهارات سخیف و ضد‌امنیت ملی صحت ندارد، بلکه ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است. این اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت‌تأثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد. به گزارش همشهری، علی مطهری، نایب‌رئیس سابق مجلس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر به انتقاد از سکوت ایران در مقابل رفتار کشور چین در قبال مسلمانان منطقه «سین کیانگ» پرداخته بود.

  ادعای یک نماینده درباره وزیر اطلاعات
سیدموسی موسوی، نماینده مردم لامرد در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی به وزیر اطلاعات مدعی شد: «وزیر اطلاعات پس از شکست فرزند محترمشان در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه لامرد و مُهر مکرراً بر وزرا و حتی مدیران کل استان فشار آورده و اصرار دارند اعضای ستادهای تبلیغاتی آقازاده ایشان مناصب اداری این 2 شهرستان را در اختیار گیرند. این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکنون بارها و بارها تأکید فرموده‌اند که وزارت اطلاعات باید به وظایف اصلی خود پرداخته و از اقدامات سیاسی و جناحی پرهیز کند.» محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات در مجلس دهم نماینده حوزه انتخابیه لامرد بود. / مهر

  دفاتر نمایندگان بسته است
هاجر چنارانی، نماینده نیشابور نیز در تذکری شفاهی  خطاب به امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، که ریاست جلسه علنی را به‌عهده داشت، گفت: «امروز دفاتر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بسته است. حتی مسئول دفتر خود ما باید روزانه 2 تا 3ساعت منتظر بماند تا حراست قوه مقننه به او اجازه ورود بدهد. امروز هجمه اصلی آماج مشکلات مردم به سمت نماینده است و ما مانده‌ایم و دفتری که به روی مردم بسته است. اگر یک نفر بخواهد وارد دفتر اینجانب در مجلس شود به مشکل برمی‌خورد.» به‌گزارش خبرآنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: دفاتر نمایندگان در شهرستان‌ها باز و فعال است اما دفاتر مستقر در مجلس باز نیست چرا که ستاد مبارزه با کرونا حتی درباره برگزاری جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها به ما تذکر داده ولی از آنجا که موظف به‌دنبال کردن مسائل مردم بودیم، جلسات مجلس را برگزار کردیم اما به‌خاطر شرایط بهداشتی معذور از پذیرش مراجعه در دفاتر نمایندگان در مجلس هستیم؛ چراکه حجم زیادی از تردد را رقم می‌زند و خطرات زیادی دارد و می‌تواند کانون اشاعه ویروس باشد.

  دولت به مجلس گزارش بدهد
مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای کابینه، بیان کرد: طبق ماده235 آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مرداد‌ماه هر سال براساس برنامه‌های ارائه شده در زمان تشکیل دولت و اخذ رأی وزرا از مجلس، گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال آینده خود را به‌صورت کمی و مقایسه‌ای به مجلس ارائه کنند. وی در ادامه اظهار کرد: ماده فوق تأکید دارد دولتمردان موظف به ارائه گزارش عملکرد هستند و این امر انتخابی نیست. فلذا منتظر ارائه گزارش رئیس‌جمهور و وزرا به مجلس هستیم. به گزارش همشهری 4مرداد حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفته بود: براساس نظر هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه حضور رئیس‌جمهور و وزیران جهت ارائه گزارش سالانه به مجلس شورای اسلامی در مرداد‌ماه هرسال تکلیفی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید