• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106658
+
-

کفش‌هایم کو؟

در دوران افت گلزنی مسی و رونالدو، کفش طلا به یک تازه وارد پیر رسید

کفش‌هایم کو؟

یوونتوس که بعد از قطعی شدن نهمین قهرمانی متوالی‌اش در سری‌آ بازی‌ها را جدی نمی‌گرفت، در بازی هفته آخر هم به آاس‌رم 1-3 باخت. ساری در این بازی یواشکی سیگار کشید. رونالدو که امیدی به آقای گلی نداشت، از روی سکوها بازی را تماشا کرد و اجازه داد چیرو ایموبیله آقای گل شود و به رکورد گلزنی ایگواین در سری آ برسد. این نخستین برد رم در زمین یوونتوس پس از یک دهه و نخستین باخت خانگی یووه بعد از 39بازی بود.
  این ضعیف‌ترین قهرمانی یووه در یک دهه اخیر بود. کمترین امتیاز، بیشترین باخت، بیشترین گل خورده، کمترین تفاضل گل و کمترین اختلاف با تیم دوم طی 9فصل قهرمانی پیاپی و بدون داشتن بهترین خط حمله یا آقای گل. کونته در 3فصل هدایت یووه فقط 7بار شکست خورد، درست به‌اندازه تعداد باخت‌های این تیم در فصل جاری.
  میلان لیگ را در رده ششم تمام کرد و سهمیه لیگ اروپا گرفت. دیدا، دروازه‌بان سابق این تیم و تیم ملی برزیل از فصل آینده به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های روسونری کارش را آغاز خواهد کرد. پیولی که حضورش روی نیمکت میلان در فصل آینده قطعی شده اما معلوم نیست زلاتان را در اختیار داشته باشد، از رسانه‌ها و مردم خواست به زلاتان نگویند گلزن پیر. میلان در حال مذاکره با سرژاوریه، مدافع راست جنجالی تاتنهام است که اخیرا برادرش را در سانحه‌ای از دست داده است.
  اینتر با شکست دادن آتالانتا با نتیجه 2 بر صفر بالاتر از همین تیم که پدیده این فصل بود و لاتزیو دیگر پدیده فصل نایب قهرمان شد؛ آن هم تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به یووه قهرمان. کونته، سرمربی اینتر از شرایط خود راضی نیست و اعلام کرده از اینکه از باشگاه حمایت نمی‌شود ناراحت است.
  در شب اخراج گتوزو از کنار نیمکت، ناپولی موفق شد آخرین بازی لیگ را هم با برد پشت‌سر بگذارد، آن هم مقابل لاتزیوی رده چهارمی. ایموبیله با زدن تک گل لاتزیو در این شکست 1-3 تعداد گل‌های خود را به عدد36 رساند و با رکورد ایگواین برابر شد. او 5گل بیشتر از کریستیانو به ثمر رساند.
با این حساب، کفش طلای این فصل اروپا به این بازیکن ایتالیایی رسید که ۲ گل از لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ بیشتر زد. رونالدو سوم شد و تیمو ورنر، هالند، مسی، لوکاکو و واردی در رده‌های بعدی ایستادند. حضور ۳ گلزن از لیگ ایتالیا در جمع 7بازیکن بالای جدول کفش طلا نشان می‌دهد سری آ در این فصل تماشایی‌تر از ادوار گذشته بوده. تعداد بازی‌های پرگل در لیگ این فصل خیلی بالا بود. این پس از 13سال است که کفش طلای اروپا به یک مهاجم از سری آ می‌رسد. از فصل 07/2006 که فرانچسکو توتی از آاس رم با 26گل و 52امتیاز این جایزه را کسب کرده بود، فقط بازیکنان لیگ برتر و لالیگا برنده جایزه شده بودند. مسی ۶ و رونالدو 4بار کفش طلا برده‌اند و رونالدو و سوارس تنها بازیکنانی هستند که در ۲ لیگ مختلف موفق به کسب این عنوان شده‌اند. رونالدو اگر در هفته‌های پایانی از ایموبیله کم نمی‌آورد می‌توانست در 3 لیگ مختلف کفش طلا را ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید