• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106632
+
-

گلایه رئیس شورای شهر از رئیس سازمان صدا و سیما درباره تخریب شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی

درخواست هاشمی از صدا و سیما برای پاسخ به تخریب‌ها


محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تخریب شخصیت آیت‌الله هاشمی در صداوسیما به علی عسگری، رئیس این سازمان نامه نوشت.
به گزارش جماران، محسن هاشمی در نامه خود نوشته است: اخیرا شاهد پخش برنامه‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی بودیم که با جعل حقایق تاریخی، مدعی بودند که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از تریبون نمازجمعه مسئولان را دعوت به اشرافی‌گری و مانور تجمل کرده است. در این نامه آمده است: خبرگزاری وابسته به یکی از نهادها نیز در گزارشی مدعی شد که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در نمازجمعه 18آبان1368، گفته است: این رفتارهای درویش‌مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولان ما به «مانور تجمل» روی‌آورند و این نقل‌قول جعلی، مبنای بسیاری از تحلیل‌ها و برنامه‌های صداوسیما و سایر رسانه‌های وابسته به حاکمیت در تخریب آیت‌‌الله هاشمی‌رفسنجانی شده است. درحالی‌که 18آبان1368، روز پنجشنبه است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز قبل و بعد از این تاریخ نیز چنین عبارتی را به‌کار نبرده است.
رئیس شورای شهر تهران می‌نویسد: در میان بیش از 400خطبه‌ای که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی 3دهه در نمازجمعه تهران اقامه کردند، تنها یک‌بار و آنهم در نماز 9آذر سال1369 که واژه مانور تجمل را نه درباره دعوت مسئولان به اشرافی‌گری، بلکه در تفسیر آیه «خذوا زینتکم عند کل مسجد»، که بر آراسته بودن مسلمانان در مساجد تأکید دارد، تصریح کرد. محسن هاشمی از رئیس صداوسیما خواسته است دوربین‌های این سازمان را به خانه موزه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بفرستند و از نزدیک با زندگی ایشان آشنا شوند. وی همچنین نوشته است: در صورتی ‌که در سازمان صداوسیما، امکان ساخت برنامه‌های منصفانه، بی‌طرفانه و محققانه  در مورد عملکرد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، وجود ندارد، امکان پاسخگویی به تخریب‌ها و تهمت‌های ناجوانمردانه‌ای که با وجود گذشت 4سال از رحلت ایشان همچنان منتشر می‌گردد، برای ما فراهم آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید