• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106623
+
-

جزئیات دستگیری سرکرده تندر

وزیر اطلاعات: آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش می‌دانستند که شارمهد مرتکب چه جنایتی شده، اما مطلقا متعرض او نمی‌شدند

امنیتی
جزئیات دستگیری سرکرده تندر


وزیر اطلاعات گروهک تندر را خشن‌ترین جریان میان جریانات سلطنت‌طلب دانست که سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به دستگیری سرکرده این گروهک شدند. خبر دستگیری جمشید شارمهد روز شنبه منتشر شد و در اطلاعیه وزارت اطلاعات از او به‌عنوان کسی یاد شد که عملیات انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال87 را طراحی و هدایت کرد. در آن عملیات تروریستی 14نفر شهید و 215نفر از عزاداران حسینی مجروح شدند. محمود علوی در توضیحات تلویزیونی خود درباره این دستگیری، گفت: در بین جریانات سلطنت‌طلب که اغلب با بیانیه‌ها و یکسری شعارها خود را اثبات می‌کنند، جریان سلطنت‌طلبی جمشید شارمهد از معدود جریانات و به‌نوعی تنها جریان بسیار خشن بود. او به دنبال این بود که با عملیات تروریستی خود را اثبات کند کما اینکه در حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز در برنامه رهپویان وصال، آن جنایت ددمنشانه را مرتکب شد که به شهادت و زخمی‌شدن جمعی از هموطنان‌مان منجر شد.
در تنها و مهم‌ترین واکنش خارجی به این دستگیری، وزارت امور خارجه آمریکا که شارمهد متهم به همکاری با سازمان اطلاعات این کشور است، اعلام کرد: «اخبار مربوط به جمشید شارمهد، رهبر گروه تندر را که به دنبال ساقط‌کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است، دریافت کردیم. ایران به قوانین و معیارهای بین‌المللی احترام بگذارد. نظام ایران تجربه زیادی در بازداشت ایرانی‌ها و خارجی‌ها بنا به اتهامات اشتباه دارد. ایران را به  شفافیت‌های بیشتر و احترام به قوانین بین‌المللی تشویق می‌کنیم.»
این در حالی است که علوی، وزیر اطلاعات درباره علت انکار خبر دستگیری شارمهد از سوی برخی کشورهای خارجی، گفت: علت اینکه آنها منکر می‌شدند، این بود که می‌دانستند جمشید شارمهد مورد حمایت جدی 2 سرویس امنیتی آمریکا و اسرائیل است و بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش حمایتی این 2سرویس عبور کند و این کار را در یک برنامه پیچیده هدایت کند و شارمهد را در داخل ایران در اختیار بگیرند؛ این در حالی است که همچنان باور بسیاری که منکر دستگیری شارمهد می‌شدند، بر این نیست که او در ایران دستگیر شده است، بلکه خیال می‌کنند که ایشان در خارج از کشور حضور دارد و تصاویر مربوط به خارج از کشور است. در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.
در جریان دادگاه‌های حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال88 و در جریان کیفرخواست‌های این دادگاه‌ها نام انجمن پادشاهی به میان آمده و تأکید شده بود: «از جمله گروه‌هایی که در این روند طی 2سال گذشته، با حمایت‌های مالی، اطلاعاتی، نظامی، آموزشی و رسانه‌ای غرب فعال شده، گروهکی به نام انجمن پادشاهی است.» درباره ماهیت اقدامات آن هم آمده بود: «این گروهک که با اتخاذ استراتژی براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق اقدامات تروریستی با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تشکیل شده، برنامه‌های گسترده‌ای را جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده که با لطف الهی و تلاش سربازان گمنام امام زمان‌(عج) این برنامه‌ها در نطفه خفه شده و مجال تحقق نیافته است.»
محمود علوی در پاسخ به این سوال مهم که با وجود آگاهی از اقدامات این گروه تروریستی برای دستگیری شارمهد از طریق پلیس اینترپل نیز اقداماتی انجام شده بود، گفت: قبلا با توجه به جنایتی که جمشید شارمهد و مجموعه او در شیراز مرتکب شدند، از طریق اینترپل او را تحت تعقیب قرار دادیم و وانتد (تحت پیگرد یا حکم جلب) وی را نیز داشتیم، اما ایشان با نام واقعی خود به همه کشورهای مختلف رفت‌وآمد می‌کرد و کسی مانع او نمی‌شد که این دقیقا نشان‌دهنده پوچی شعار مبارزه با تروریسم آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی‌شان است. وزیر اطلاعات با بیان اینکه «آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌اش می‌دانستند که شارمهد مرتکب چه جنایتی شده، اما مطلقا متعرض او نمی‌شدند»، افزود: کما اینکه محمدرضا کلاهی عامل جنایت هفت‌تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره)، ۳۰ سال در هلند، مهد حقوق بشر با هویت جعلی زندگی می‌کرد. مردم هلند نمی‌دانستند او تروریست است اما سرویس‌های اطلاعاتی آنها می‌دانستند که این آدم تروریست است و چه اقداماتی در ایران انجام داده‌. او ۳۰سال با هویت جعلی در هلند زندگی می‌کرد تا اینکه به طور مرموزی از پا درآمد و کشته شد.
به گفته علوی «درباره جمشید شارمهد نیز شرایط به همین‌گونه است؛ کشور‌ها می‌دانستند که این آدم در شیراز مرتکب جنایتی شده است. با وجود اینکه پلیس بین‌الملل مامور به دستگیری بود، ولی کاری با او نداشت که این نشان‌دهنده پوچی شعارهای غربی‌ها در مبارزه با تروریسم است.» او درباره ارزش عملیات دستگیری شارمهد توضیح داد: ارزش این عملیات در این است که زمانی افراد از طریق تماس تلفنی او را تهدید به بازداشت کرده بودند اما او گفته بود که جای من در طبقه ششم ساختمان سرویس اطلاعاتی داخلی آمریکا (FBI‌) است؛ به این معنا که هرگز نمی‌توانید من را دستگیر کنید. آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI می‌دانست، امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در جمهوری اسلامی ایران است.


واکنش ظریف به دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در رابطه با دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات، در حساب توییتری خود نوشت: «غرب باید تامین مالی و میزبانی از تروریست‌ها را متوقف کند. تروریست‌ها از پناهگاه‌های امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند، به قتل و آشوب تحریک و آن را سازماندهی می‌کنند و بی‌شرمانه مسئولیت قتل غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی را بر عهده می‌گیرند. حیله و فریبکاری نمی‌تواند این ریاکاری را لاپوشانی کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :