• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106611
+
-

100ثانیه خبر

  شبه اپل گوگلی
اگر به‌دنبال چیزی بسیار شبیه به ساعت اپل هستید، اما سیستم‌عاملش مانند ساعت هوشمند گوگل باشد، ساعت اوپو (Oppo) می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برایتان باشد. به گزارش نیواطلس، این برند مارس در چین رونمایی شد و اکنون برای خرید در سراسر جهان در دسترس است. این ساعت امکانات بسیاری دارد و صفحه 91/1اینچی آن AMOLED بوده که قیمت آن 175دلار اعلام شده است. شارژ باتری این ساعت 36ساعت دوام دارد و در حالت صرفه‌جویی انرژی می‌تواند 21روز روشن بماند.

  بازار داغ تولید گوشی در هند
دولت دهلی‌نو اعلام کرد که شرکت‌های سامسونگ، اپل و شرکت هندی میکرومکس نیز خواهان حضور در برنامه 6/6میلیارد دلاری هندوستان در تولید و مونتاژ تلفن‌های همراه هوشمند شده‌اند. به گزارش تک‌کرانچ، تاکنون 22شرکت برای حضور در هندوستان و تولید تلفن‌های همراه اعلام آمادگی کرده‌اند. آنها این قول را داده‌اند که 60درصد از تولیدات خود را به خارج از خاک این کشور صادر کنند.

  حیات زیرسطحی در مریخ
«دیمیترا آتری» دانشمند و اخترفیزیکدان مرکز علوم فضایی «دانشگاه نیویورک ابوظبی» در مطالعاتی دریافته که شرایط زیر سطح مریخ به شکلی است که می‌تواند دارای حیات باشد. وب‌سایت اکسپلوریست در این خصوص نوشته که آتری در این مطالعه توانایی بیولوژیکی عدم‌تعادل شیمیایی مواد ناشی از پرتوهای کیهانی در محیط زیرسطح مریخ را مورد بررسی قرار داده است. او از ترکیبی از مدل‌های عددی، داده‌های ماموریت فضایی و مطالعات اکوسیستم‌های عمیق غار روی زمین استفاده کرد تا مکانیزم‌هایی را در این‌باره مورد بررسی قرار دهد.

  نانوذرات مغناطیسی طلا علیه سرطان
دانشمندان و محققان «دانشگاه ملی مطالعات فناوری روسیه»، مطالعاتی در مورد نانوذرات مغناطیسی طلا انجام داده‌اند که ممکن است در آینده بتواند به تشخیص و درمان سرطان کمک کند. به گزارش ساینس الرت، برای افزایش دقت در تصویربرداری مغناطیسی، می‌توان یک عامل با ویژگی‌های مغناطیسی را به بدن بیمار تزریق کرد که می‌تواند سلول‌های بدخیم را مشخص کند. مواد مغناطیسی علاوه بر تشخیص سرطان می‌توانند به درمان آن نیز کمک کنند. هنگامی که نانوذرات مغناطیسی در معرض دمای بالا قرار می‌گیرند، گرم شده و می‌توانند پوسته سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

  اطلس مغز ابداع شد
 محققان آلمانی نخستین اطلس سه‌بعدی مغز انسان را که منعکس‌کننده تنوع ساختاری آن با وضوح میکروسکوپی است، ابداع کردند. به گزارش ساینس، نام این اطلس جولیچ – مغز یا همان (Julich-Brain) است که دارای حدود 250ناحیه بوده که هر یک براساس آنالیز 10مغز به‌وجود آمده است. با «جولیچ – مغز» محققان جامع‌ترین نقشه دیجیتال معماری سلولی را ارائه می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید