• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106540
+
-

وحیدیه صاحب باغ می‌شود

شهری
وحیدیه صاحب باغ می‌شود

 از باغ ایرانی بوستان سازور ‎و ۵کیلومتر فضای سبز خطی-درخت‌کاری و گلکاری- خیابان دماوند بازدید شد.
به گزارش همشهری، ‎مصطفی کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری این منطقه از مراحل اجرای طرح بوستان سازور و همچنین ۵کیلومتر پروژه احداث فضای سبز خطی- درخت‌کاری و گلکاری- خیابان دماوند بازدید کردند. مهناز استقامتی، شهردار منطقه۸ در این بازدید با اشاره به تملک زمین‌هایی برای پروژه‌های آتی گفت: «برخی از نیازهای شهروندان در محله‌های کم برخوردار چندان زمانگیر نیست و در حد مشکلات محلی است؛ از همین رو طرح پروژه‌های کوچک مقیاس که ازطریق شورایاران پیگیری می‌شود برای شهرداری حائز اهمیت است. پروژه‌های کوچک مقیاس برگرفته از نیاز و خلاهای محله است. برای احداث باغ ایرانی سازور، زمینی در یکی از محله‌های کم‌برخوردار منطقه تملک شد تا با احداث بوستان بتوانیم سرانه فضای سبز منطقه را ارتقا دهیم.»
او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از بوستان سازور را فضای سبز تشکیل می‌دهد، افزود: «این بوستان با مساحت ۳ هزارمترمربع، در محله وحیدیه درحال احداث است. همچنین در این بوستان علاوه بر محوطه‌سازی، آبنمای ۹۰ متری، زمین بازی برای کودکان، زمین ورزش برای بزرگسالان، سرویس بهداشتی ۶ چشمه و آلاچیق برای پاتوق‌های محلی درنظر گرفته شده است. سرانه فضای سبز در منطقه۸ برای هر نفر زیر ۵ مترمربع است. این کمبود بیشتر در محله‌های بافت فرسوده ازجمله محله‌های زرکش، وحیدیه، تسلیحات و لشکر به چشم می‌خورد و سرانه فضای سبز در این محله‌ها به زیر یک‌مترمربع می‌رسد. در این راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، افزایش سرانه فضای سبز در این محله‌ها است و در این زمینه هم اقداماتی انجام شده است.
او در ادامه گفت: «در محله‌های بافت فرسوده که در غرب منطقه واقع شده‌اند به‌دلیل کمبود فضا و بافت متراکم جمعیت، هیچ زمین و فضای خالی برای ایجاد فضای سبز یا ساخت بوستان وجود ندارد و حتی زمینی در اختیار نهادها و سازمان‌ها نیست که بتوان آن را تملک کرد. به همین دلیل سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود در محله که غالبا رها شده و بدون استفاده هستند، در این زمینه استفاده کنیم. به‌عنوان مثال در محله وحیدیه با مشکل سرانه فضای سبز مواجه بودیم و سرانه فضای سبز در این محله چیزی در حدود 7دهم مترمربع بوده است. در این راستا از تنها ظرفیت موجود که یک حمام قدیمی مرمر بود را تملک کردیم و اکنون این ملک به بوستان تبدیل شده و تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.»

۵کیلومتر فضای سبز خطی
در ادامه این برنامه همچنین مسئولان ارشد شهری از طرح بازپیرایی و اجرای فضای سبز خطی (کنار معابر) در محله سبلان بازدید کردند و شهردار منطقه در توضیح طرح گفت: «این مسیر با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه از خیابان دماوند حدفاصل سه‌راه تهرانپارس تا خیابان سبلان به طول ۵کیلومتر، انجام خواهد شد و بدون شک می‌تواند سهم بسزایی در توسعه هرچه بیشتر فضای سبز و زیباسازی هر چه بیشتر این محدوده داشته باشد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید