• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106530
+
-

گزینه ابدی

شایعه حضور الکساندر نوری روی نیمکت تمام تیم‌های ایرانی ساخته شده است

گزینه ابدی

بیچاره فرهاد مجیدی؛ او در حالی با استقلال حضور در مهم‌ترین مسابقات ممکن را تجربه می‌کند که هر روز یک شایعه جدید در مورد نفر جایگزینش می‌سازند؛ از استراماچونی محبوب تا قلعه‌نویی، نکونام و محمود فکری. آخرین سایه بالای سر فرهاد اما الکساندر نوری است؛ سرمربی ایرانی‌الاصل فعال در فوتبال آلمان که طی سال‌های گذشته شایعه حضورش در همه تیم‌های مهم داخلی درست شده بود، غیر از استقلال که خوشبختانه این خبر هم منتشر شد و دیگر کم و کسری باقی نیست!
بهمن 96: در میانه‌های لیگ هفدهم سپاهان بعد از جدایی زلاتکو کرانچار به‌دنبال جذب یک سرمربی جدید بود. مدیران باشگاه اصفهانی با چند گزینه خارجی هم مذاکره کردند که بین آنها نام الکس نوری نیز دیده می‌شد. در آن مقطع گفته شد نوری برای حضور در سپاهان درخواست سالانه 900هزار دلار حقوق کرده؛ هرچند سپاهانی‌ها این موضوع را تأیید نکردند. هرچه بود مذاکرات شکست خورد و الکس سرمربی سپاهان نشد.
فروردین 98: گفته می‌شد الکساندر نوری روی نیمکت تیم ملی ایران جانشین کارلوس کی‌روش خواهد شد، اما رسانه‌های آلمانی این خبر را تکذیب کردند. پس از کی‌روش فدراسیون تاج در یک انتخاب شاهکار به گزینه مارک ویلموتس رسید و الان هم دراگان اسکوچیچ روی این نیمکت نشسته است. البته الکس نوری در چند مصاحبه تأکید کرده آرزویش هدایت تیم ملی ایران است.
خرداد 98: یک سایت آلمانی خبر داد الکساندر نوری در آستانه بر عهده گرفتن هدایت تراکتورسازی تبریز است و ملاقاتی نیز با مالک این باشگاه داشته است. در آن مقطع تراکتور بعد از قطع همکاری با جورج لیکنز بدون سرمربی بود، اما نهایتا نوری به تبریز نیامد.
تیر 98: با جدایی برانکو ایوانکوویچ مصیبت مدیران پرسپولیس برای یافتن جانشین او آغاز شد. در این میان چند گزینه نامزد حضور روی نیمکت سرخپوشان شدند که یکی از آنها الکس نوری بود. در آن مقطع واقعا با نوری مذاکره شد، اما در مجموع شرایط طوری پیش رفت که مدیران باشگاه نهایتا گابریل کالدرون را برگزیدند. قیمت ارزان‌تر، انگیزه بالاتر و تجربه کار در آسیا ظاهرا ملاک برتری کالدرون در مقایسه با نوری بود. گفته می‌شود نوری برای یک‌سال، یک‌میلیون دلار از پرسپولیسی‌ها خواسته بود.
مرداد 99: تعطیلات کرونا باعث شد در تایم‌لاین گزینه‌شدن الکس برای تیم‌های ایرانی وقفه بیفتد، اما خوشبختانه داستان از سر گرفته شد و حالا می‌گویند استقلال او را می‌خواهد. صدالبته نامزدشدن نوری برای حضور در تیم‌های بزرگ کشور هیچ‌چیز عجیبی هم نیست؛ چه اینکه او جوان و جذاب است، اصالت و اشتیاق ایرانی دارد و روی نیمکت وردربرمن هم نشسته است. بنابراین احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور، بالاخره نوری را روی نیمکت یک تیم ایرانی خواهیم دید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید