• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106523
+
-

مسی- اینتر؛ یک عاشقانه

مسی- اینتر؛ یک عاشقانه

کریستیانو رونالدو در نخستین مصاحبه مفصلی که بعد از پوشیدن پیراهن یوونتوس داشت از مسی دعوت کرد برای ادامه رقابت بین این 2 ستاره افسانه‌ای به سری آ برود و لباس اینتر را بر تن کند. آن زمان کسی خبر نداشت که ممکن است روزی این پیشنهاد فانتزی این‌قدر جدی شود؛ آن هم درباره همان تیمی که کریستیانو از آن نام برد. چرا رونالدو نگفت مسی به یوونتوس بیاید یا به میلان برود و گفت اینتر؟ هم‌اکنون مدیر اجرایی باشگاه اینترمیلان یهمی جوزپه ماروتا این انتقال را تکذیب کرده اما او همان کسی است که 2 سال قبل چنین پستی را در باشگاه یوونتوس داشت و انتقال رونالدو به آن تیم را هم خیالی و غیرممکن دانسته بود. فعلا یک‌سری برای خراب نشدن بازار در حال تکذیب هستند و یک‌سری هم در حال پیش‌بینی که بعدها بگویند دیدی گفتم مسی به اینتر می‌رود؟ مثلا ماسیمو برامباتی که یک بارسلونایی سابق است پیش‌بینی کرده مسی هرگز بارسا را ترک نکند. او از دسته افرادی است که چیزی می‌گویند تا بعدا اگر درست از آب در آمد قدرت پیش‌بینی خودشان را به رخ بکشند: «2 سال پیش گفتم رونالدو به یووه می‌رود و همه مسخره‌ام کردند. حالا می‌گویم مسی هیچ رابطه‌ای با اینتر ندارد.» جانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار ایتالیایی که از او به سلطان اخبار نقل‌وانتقالاتی فوتبال اروپا یاد می‌شود هم گفته مسی به اینتر نمی‌رود اما منابع و افراد دیگری چیزهای دیگری می‌گویند. به‌طور مثال، لوکا مارکتی معتقد است که باشگاه اینتر برای خرید مسی مبلغ 260میلیون یورو کنار گذاشته و می‌خواهد به این بازیکن قراردادی 4ساله تا 37سالگی پیشنهاد بدهد که مبلغ دستمزد او سالی 50 میلیون یورو پیش‌بینی شده است.
مسی برای بارسلونا فراتر از یک بازیکن است. بارسا پس از او از یک تیم معمولی که برای جام حذفی می‌جنگید و در جام یوفا رقابت می‌کرد، به تیمی تبدیل شد که سه‌گانه گرفت و تعداد جام‌های لیگ قهرمانان اروپای خود را از یک به عدد5 رساند.
برای باشگاهی که از نظر اقتصادی اوضاع مناسبی ندارد و می‌خواهد نام ورزشگاه نوکمپ را هم به مزایده بگذارد، پولی که از فروش مسی می‌تواند به‌دست بیاید، وسوسه‌برانگیز است اما به شرطی که بارتومئو بتواند وقتی مسی را از دست داد جواب هواداران متعصب و رقبا و اپوزیسیون مدیریت فعلی باشگاه را هم بدهد. بارسلونا که تا چندی پیش برای وسوسه کردن لائوتارو به خروج از اینتر و پیوستن به تیم کاتالونیایی موی دماغ همتای ایتالیایی خود شده بود، حالا از شایعه‌های مربوط به انتقال مسی به وحشت افتاده است. در قرارداد آخر ستاره آرژانتینی بندی وجود دارد که او را در پایان هر فصل آزاد می‌کند؛ البته نه به مقصد باشگاه‌ها و لیگ‌های بزرگ اروپایی. بارسلونا فعلا برای آرام کردن هوادارانش به تکذیب اخبار و شایعه‌ها روی آورده و حتی به اینترمیلان هشدار داده که حق استفاده از تصویر مسی را ندارند. این هشدار و اعتراض در پی آن صورت گرفت که در یک تبلیغ تلویزیونی در چین تصویر این بازیکن با نورپردازی روی دیواره کلیسای دومو در شهر میلان نقش بست و این به شب بازی اخیر این تیم مقابل ناپولی برمی‌گشت.
 این تصویر از شبکه تلویزیونی PPTV پخش شد و نکته آن این است که شبکه تلویزیونی مورد اشاره متعلق به گروه مالکان چینی باشگاه اینترمیلان است. چندی پیش هم اخباری منتشر شد که تأکید می‌کرد پدر پرحاشیه مسی در شهر میلان دنبال خرید خانه است. این اتفاق عجیبی است؛ مثل این می‌ماند که پدر مسی در نوشهر دنبال خرید ویلا باشد و این یعنی مسی قرار است به شموشک نوشهر برود. اتفاقا خانه‌ای که پدر مسی دنبال خریدش بود در محله‌ای نزدیک به ساختمان باشگاه اینتر قرار داشت تا احیانا اگر پسرش خواست به دفتر باشگاه برود نیازی به پوشیدن لباس بیرون نداشته باشد.
مسی و پدرش که یک‌بار به جرم فرار مالیاتی محکوم شده‌اند، ایتالیا را از لحاظ مالیات بهتر از اسپانیا می‌دانند. حتی اگر این فصل هم چنین انتقالی انجام نشود، اینتر می‌تواند با خود بازیکن برای تاریخ انقضای قرارداد کنونی‌اش در ژوئن2020 به توافق برسد و در این صورت چیزی نصیب باشگاه بارسلونا نخواهد شد. به همین دلیل احتمال اینکه بارسا برای جبران مشکلات اقتصادی و بدهی‌هایش و خرید بازیکن راضی به فروش مسی شود، صفر نخواهد بود. ژانگ، رئیس گروه مالک باشگاه اینتر می‌خواهد برند تجاری سانینگ را در جهان گسترش دهد. اروپا و آمریکای جنوبی از اهداف استراتژیک این گروه است. برای همین انتقال مسی هر قدر هزینه هم در بر داشته باشد، می‌ارزد. استیون ژانگ از سال۲۰۱۶ در فکر آوردن مسی بود. زانتی، اسطوره آرژانتینی اینترمیلان که پستی مهم در باشگاه دارد، دنبال پروژه اینتری کردن مسی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید