• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106458
+
-

حاشیه سیاست

  دلیلی برای حضور دوباره اصلاح‌طلبان نیست
جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت» درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 به اعتمادآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان به‌احتمال زیاد همچنان با ردصلاحیت‌های گسترده روبه‌رو خواهند شد که در نتیجه تکرار رویه‌های گذشته، انتخابات۱۴۰۰ هم مانند انتخابات هشتم اسفند۹۸ در فضایی سرد برگزار خواهد شد. چنین حالتی قطعا برای نظام و منفعت عمومی بد است و آثار سویی در پی خواهد داشت. وی توضیح داد: از آنجایی که نمی‌توانیم به تغییر رویکردها امیدی داشته باشیم، باید به این نتیجه برسیم که شرکت در انتخابات برای اصلاح‌طلبان معنایی ندارد. یعنی وقتی که مانع‌تراشی می‌شود و کاندیداهای اصلاح‌طلب با دلیل و بهانه‌های واهی از حضور در انتخابات منع می‌شوند، دیگر دلیلی نمی‌ماند که اصلاح‌طلبان بنشینند و درباره حضور در انتخابات برنامه بریزند و تلاش کنند.

  تأثیر انتخابات آمریکا بر موقعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان
سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگویی با ایرنا درباره عوامل مؤثر بر شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 گفت: اگر ترامپ پیروز انتخابات آبان‌ماه ریاست‌جمهوری آمریکا شود مسیر کنونی را با شدت بیشتری ادامه خواهد داد و کارنامه دولت تحت‌الشعاع برجام قرار خواهد گرفت و حامیان دولت ازجمله اصلاح‌طلبان هم طبیعتا در انتخابات ۱۴۰۰ از آن متضرر می‌شوند، لذا حامیان روحانی باید اسب خود را زین کنند زیرا باید در دو میدان تهاجمات ترامپ و همچنین جناح رقیب رقابت کنند. شریعتی عنوان کرد: اگر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود، هرچند سطحی از فشار بر ایران ادامه خواهد یافت ولی درصورت فراهم‌شدن یک میدان رقابت برابر در انتخابات۱۴۰۰، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند بود.

  مردم دیگر اهمیتی برای روحانی ندارند
ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به جملاتی که اخیرا از سوی رئیس‌جمهور بیان شده است، به نامه‌نیوز گفت: «اینکه آقای روحانی گفته‌اند که زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به‌خوبی اداره شده‌ است یا آنکه گفته‌اند کالاها به وفور در اختیار مردم قرار دارد، نشان از بی‌اطلاعی آقای رئیس‌جمهور از وضع مردم دارد. یک بزرگی یک‌بار به من گفت خودت به خرید می‌روی؟ گفتم بله خودم می‌روم و احساس می‌کنم که چه هزینه‌های سنگینی بر مردم تحمیل می‌شود. آقای روحانی که خودش به خرید نمی‌رود و نمی‌داند که صرف وجود کالا کافی نیست و باید مردم قدرت خرید داشته باشند.» او در ادامه گفت: «دولت خود را از مردم جدا کرده است و اکنون که دیگر آقای روحانی خود را نیازمند رأی مردم نمی‌داند برایش اهمیتی ندارد مردم در چه سطحی زندگی می‌کنند. واقعیت این است که مردم برای آقای روحانی هیچ اهمیتی ندارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید