• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106426
+
-

بازار بزرگ تهران

   مجموعه بازار بزرگ تاریخی تهران واقع در ضلع جنوبی غربی خیابان 15خرداد و حدفاصل خیابان‌های مولوی، خیام و 17شهریور ازجمله راسته بازارهای بزرگ این کلانشهر است که علاوه بر قرار گرفتن بورس فروش انواع کالاها در آن از نظر بافت تاریخی نیز حائز اهمیت است.
   می‌توان گفت که بازار بزرگ تهران، بازاری قدیمی واقع در مرکز این کلانشهر و منطقه 12شهری است که از جنوب به خیابان مولوی، شرق به خیابان سیروس(مصطفی خمینی)، شمال به خیابان بوذرجمهری(پانزده خرداد) و غرب به خیابان خیام محدود می‌شود.
   اگر قصد خرید و بازدید از آثار باستانی تهران را دارید، بهتر است با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شال و کلاه کرده و علاوه بر خرید محصولات مورد نیازتان با قیمت مناسب‌تر و تنوع کالایی بیشتر، از آثار باستانی این راسته بازار نیز دیدن کنید.
   اغلب فروشگاه‌های واقع در بازار بزرگ تهران به‌صورت عمده‌فروشی کالاهای تولید داخل و وارداتی را عرضه می‌کنند اما می‌توانید با کمی صبر و حوصله، مغازه‌هایی را پیدا کنید که اقلام مورد نیاز شما را با قیمت مناسب‌تر نسبت به خرده‌فروشی‌ها و پاساژهای سطح شهر عرضه می‌کنند.
   در نقاط دور و نزدیک این راسته بازار، از گذشته دور بازارچه‌هایی ساخته شده که وظیفه تامین کالا و مواد غذایی مورد نیاز شهروندان را برعهده داشته و دارند. گرچه اکنون از برخی بازارچه‌ها مانند بازارچه دوقلو(معیر و قوام‌الدوله)، کربلایی عباس، علی گمرکچی، نایب السلطنه و... فقط نامی باقی‌مانده است.
   قرار گرفتن این راسته بازار در محدوده اصلی طرح ترافیک و زوج و فرد ازجمله محدودیت‌های رفت‌وآمد به این راسته بازار است اما دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی از طریق مترو، خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی، دغدغه رفت‌وآمد به این راسته بازار با وسایل نقلیه شخصی را کمتر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید