• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106418
+
-

با مردم








 ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان در سبزوار بر چه اساسی است؟
درحالی‌که قانون جامع و کشوری مبنی بر ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان نداریم چرا شهرستان سبزوار باید جزیره‌ای عمل کرده و اعلام کند که دوچرخه‌سواری بانوان ممنوع است؟ 
افخمی از سبزوار 

   توصیه‌های دلسوزان و پزشکان را جدی بگیریم
کیست که نداند قلب مردم ایران به عشق امام‌حسین  می‌تپد، اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز عزاداری در خانه‌هایمان و در غربت نداریم به امید آنکه پس از رعایت قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمری باشد و سال آینده بتوانیم به‌صورت ملی و باشکوهتر از هر سال در عزای حسینی شرکت کنیم. پس بهترین کار این است که به توصیه‌های دلسوزان سلامت به‌خصوص پزشکان گوش کنیم.
سیدعباس طباطبایی از تهران 

   در عزاداری‌های خصوصی کاشان خبری از پروتکل بهداشتی نیست
متأسفانه با نزدیک شدن به محرم باید منتظر شیوع گسترده‌تر کرونا باشیم چرا که در عزاداری‌های خصوصی این شهر به‌خصوص آنچه در بخش عزاداری‌های خانگی بانوان دیده می‌شود هیچ خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نیست و اگر مسئولان به این موضوع ورود نکنند باید منتظر شیوع گسترده این بیماری مهلک باشیم.
عبادی از کاشان 

   پارک‌بان‌های قلابی در درکه و دربند همچنان هستند
به‌رغم اینکه مسئولان مدام اعلام می‌کنند که پارکبانی در هیچ کجا مستقر نداریم عده‌ای با لباس فرم که روی آن کلمه انتظام هم درج شده است از مردمی که در خیابان‌های اطراف درکه و دربند پارک می‌کنند پول می‌گیرند و اگر قرار باشد پول مورد مطالبه‌شان را نپردازید یا باید درگیر شوید یا نگران آسیب دیدن خودرو باشید. مسئولان هم هربار جوابیه می‌دهند که این کار غیرقانونی است. اگر واقعا این کار غیرقانونی است چرا به این همه اعتراض پاسخ نمی‌دهند و جلوی این سودجویان را نمی‌گیرند؟
سیدپور از تهران 

   سرعتگیر خیابان آل‌ابراهیم چه شد
از یک سال قبل ساکنان کوی تامین اجتماعی شهرک شاهد کوی آزادی بعد از شهرک جمهوری واقع در کیانشهر از شهردار ناحیه تقاضای نصب سرعتگیر در خیابان آل‌ابراهیم مقابل مرکز تره‌بار و خرید کرده‌اند. این خیابان فرعی است و خودروها و موتورها با سرعت زیاد در حال رفت‌وآمدند و این محدوده نیاز به سرعت‌گیر دارد.
اهالی مجاور مرکز خرید کیانشهر تهران

   بیکاری نابودگر در شهر مهران 
در سال‌های اخیر با بازگشایی و رونق مرز مهران در استان ایلام بارقه‌های امیدی در دل مردم مهران و شهرهای اطراف روشن شده بود که اکنون همگی به تاریکی گراییده است. بیش از 30شرکت حمل‌ونقلی با صدها کارگر و کارمند در مرز مهران تعطیلند و 700راننده نیز در مرز به‌دلیل کرونا بیکار شده‌اند. مرز با کمتر از یک سوم ظرفیت فعال است و فقط 2روز در هفته باز است. واقعا دیگر نمی‌دانیم چگونه به زندگی ادامه دهیم. ما که در ایام اربعین درب خانه‌هایمان برای میزبانی زائران کربلا باز بود اکنون حتی برای نان شب هم معطل شده‌ایم.
دلخواه از مهران

   طرح‌های آبرسانی عشایر دشتستان چه شد؟
آب تبدیل به یکی از مشکلات بحران‌زای عشایر شهرستان دشتستان شده است درحالی‌که مدت‌هاست مسئولان مدام از اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق عشایری سخن می‌گویند. احداث چاه، نصب مخازن، آب‌انبار و انتقال آب فقط روی کاغذ انجام شده و روزگار عشایر به سختی می‌گذرد. درحالی‌که اگر این مشکل حل نشود عشایر مجبور به مهاجرت به شهر می‌شوند که خود مشکلی دیگر است و ضمن نابودی تولید باید نگران ایجاد اشتغال و اسکان آنان هم بود.
مرداوند از دشتستان بوشهر

   ماسک زدن راه‌حل جلوگیری از کرونایی شدن نیست
مسئولان وزارت بهداشت و سایر مسئولان برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا مدام بر ماسک زدن تأکید می‌کنند که بجاست، اما مشکل با ماسک زدن من و ما قابل حل نیست و مشکل اصلی جای دیگری است که باید با مشارکت همه مسئولان اجرایی شود. تعطیلی کامل شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند. محدود کردن آمد و شد حتی از طریق حمل‌ونقل عمومی از قبیل مترو و ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی و بعد آرام گشایش مجدد. وگرنه به صرف ماسک زدن درحالی‌که همه جا باز است و مردم در پارک‌ها و رستوران‌ها آمد و شد دارند و برای رفتن به سرکار مجبور به تردد هستند، تقریبا بی‌فایده است.
سودمند از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید