• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106410
+
-

نکته بازی

اصلا وقت کرونا گرفتن نداریم
لیگ نوزدهم روز 30مرداد به پایان می‌رسد و قرار است نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی بین این تاریخ تا هشتم شهریور یعنی تاسوعای حسینی برگزار شود. سازمان لیگ که انصافا امسال کار سختی برای به پایان رساندن مسابقات داشته، این برنامه را درنظر گرفته تا پیش از فرارسیدن ایام سوگواری و نیز آغاز اردوی تیم ملی، تکلیف جام حذفی هم روشن شود. در این شرایط فقط یک نگرانی باقی می‌ماند؛ اینکه اگر بازیکنان یکی از تیم‌های لیگ برتری به‌طور دسته‌جمعی مبتلا به کرونا شدند، تکلیف چیست؟ چنین تیمی باید 2 هفته قرنطینه شود؛ شبیه اتفاقی که برای فولاد رخ داد. اگر تیم موردنظر از باقی‌ماندگان در جام حذفی باشد که شرایط بدتر هم خواهد شد. پس چاره‌ای نیست جز اینکه از تیم‌ها خواهش کنیم تحت هیچ شرایطی کرونا نگیرند. وقت نداریم واقعا!

حالا هی اعصاب‌مان را خرد کنید
فصل فوتبال انگلستان تمام‌شده و الان نظرسنجی در مورد انتخاب بهترین‌ها در حال انجام است. به همین دلیل هم ساعتی نیست که یک خبر جدید در مورد گل قیچی برگردان علیرضا جهانبخش روی خروجی خبرگزاری‌های ایرانی نرود؛ اینکه فلان خبرنگار انگلیسی گل علیرضا را بهترین گل فصل انتخاب کرده یا چیزهایی شبیه این. در حالت عادی از این تمجیدها خوشحال می‌شدیم، اما الان فقط اعصاب‌مان را به هم می‌ریزد. سخت است باور اینکه حتی گل به این زیبایی هم نگاه گراهام پاتر به علیرضا را عوض نکرد و او آنقدر سکونشین شد که سرانجام چاره‌ای جز ترک فوتبال انگلستان پیدا نکند. این گل زیبا دومین گل جهانبخش در 2 هفته پیاپی بود. او هفته قبلش بعد از گلزنی اشک ریخته بود. اینها آخرین خاطرات غم‌گرفته ما از فوتبال جزیره خواهد بود؛ شاید تا سال‌های سال.

با خودت چند چندی؟
امیرحسین صادقی این قابلیت را دارد که در آن واحد هم مغضوب پرسپولیسی‌ها باشد و هم استقلالی‌ها. تکلیف قرمزها که روشن است. امیرحسین روزی 20 مصاحبه تند علیه رقیب دیرینه انجام می‌دهد. این وسط اما درست در اوج پروژه کسب محبوبیت، صادقی یک بی‌احتیاطی کرد و قهرمانی پرسپولیس را به یحیی گل‌محمدی تبریک گفت. همین هم باعث شد هواداران استقلال که تا دیروز برایش چه‌چه می‌زدند، به جان خودش بیفتند. از همه جالب‌تر اما واکنش امیرحسین است. او گفته: «این موضوع به‌خودم مربوط می‌شود. رفاقت من با یحیی بیش از این حرف‌ها ارزش دارد. تبریکم به او به این معنی نیست که پرسپولیس شایسته قهرمانی بود.» خب، اینکه خیلی بدتر شد. الان یعنی رفیق شما یک آدم ناتوان است که یک تیم غیرشایسته را به‌صورت سفارشی قهرمان کرده؟ خب، این کجایش تبریک دارد برادر؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید