• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106404
+
-

امکانات شهرداری پشتیبان درمان بیماران کرونایی

پریسا امیرقاسم‌خانی- خبر‌نگار

مدیریت شهری هرچند که در حوزه درمان وظیفه مستقیم برعهده ندارد و متولی اصلی این امر وزارت بهداشت و درمان است، ولی برای تسهیل در امور درمانی شهر و ایجاد شهری سالم، اقداماتی انجام داده است. به‌تازگی نیز طبق پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران قرار است باغ نیایش در محدوده محله پونک، متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان، به بیمارستان اعصاب و روان نیایش اختصاص یابد.
این تصمیم در پی پیشنهاد زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، صورت گرفته است. زهرا نژاد‌بهرام از رئیس بنیاد مستضعفان خواسته‌ است کاربری باغ نیایش را تغییر دهد و آن را در اختیار بیمارستان اعصاب و روان نیایش قرار دهد. او در این زمینه گفته است: «طی بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدیم هیچ استفاده‌ای از این باغ نمی‌شود و فقط خانه سرایداری در آن دایر است.» او ادامه داد: «به هیچ عنوان شهرداری به‌دنبال اخذ مالکیت باغ نیایش نیست و از آنجایی که بیمارستان اعصاب و روان مربوط به جانبازان 8سال دفاع‌مقدس است، درخواست شد بخشی از این باغ 5هزار‌متری در اختیار بیمارستان قرار گیرد.» بیمارستان اعصاب و روان نیایش در بلوار امام حسین نبش همت در یک کوچه بن‌بست قرار دارد و ساخت بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی مقابل آن در کوچه‌ای ۶متری از فاجعه‌های شهرسازی محسوب می‌شود. نژاد‌بهرام در این‌باره گفت: «مشکل مردم این محله چندین‌بار به اعضای شورای شهر گزارش شد و ما پس از بررسی این مسئله و برگزاری جلساتی با شهردار منطقه و شورایاران تلاش کردیم، اقدامات لازم را جهت رفع این معضل انجام دهیم.» رسول کشت‌پور، شهردار منطقه۲ نیز در این‌باره گفت: «وظیفه شهرداری بیمارستان‌سازی‌ نیست، اما اگر دستگاه‌های متولی مانند وزارت بهداشت و درمان و بخش درمانی بنیاد مستضعفان تصمیمی برای استفاده از فضای باغ نیایش جهت توسعه بیمارستان اعصاب و روان داشته باشند، شهرداری این منطقه برای تغییر کاربری آن همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.»
از طرفی مدیریت شهری در دوران کرونا نیز یکی از ارگان‌های پیشگام در حوزه درمان بود. حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۱۴پایگاه پزشک خانواده در شهرداری، گفت: پایگاه‌های پنج‌گانه اورژانس شهر سالم، معاینه ۵هزارو۱۳۶ مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا را انجام داده‌اند. مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: «موفقیت طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران زبانزد عام و خاص است؛ طوری‌که اکنون شرکت شهر سالم از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف درخواست برای انجام این طرح را دارد. او افزود: زمانی این طرح به اجرا درآمد که وحشت عجیبی در کشور وجود داشت و به‌دلیل نوع خدمت‌رسانی برخی از مراکز شهرداری که حتی در تعطیلات نوروز هم باید به ارائه خدمت ادامه می‌دادند، نیاز شدیدی به شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا و جداسازی آنها برای پیشگیری از شیوع بیشتر احساس می‌شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید