• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106386
+
-

کافه مجلس


ضرورت تمرکز بر وحدت و همدلی 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان را به روسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت و طی آن بر تقویت رایزنی و همکاری همه‌جانبه میان کشورهای اسلامی تأکید کرد. به‌گزارش خانه ملت، در بخشی از این پیام آمده است که رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی جهان درگیر با کرونا ویروس سوءاستفاده کرده و برای الحاق اشغالگرانه بخش‌هایی از سرزمین تاریخی -تمدنی و ادیانی فلسطین در کرانه باختری، تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته است؛ برای عبور از این برهه حساس، حمایت از آرمان فلسطین بیش از پیش ضرورت می‌یابد. فرصت را مغتنم شمرده، ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت رایزنی و همکاری همه‌جانبه میان کشورهای اسلامی، موفقیت روزافزون جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان و سربلندی و عزت امت اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

  نمایندگان به چه اعتراض دارند؟
محمدرضا میرتاج­‌الدینی، نماینده تبریز درباره انتقاداتی که این روزها از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس وارد می‌شود و اینکه برخی از آنها از نحوه گزینش افراد برای کمیسیون‌های تخصصی شکایت دارند، به ایلنا گفت: قضاوت و ارزیابی درباره عملکرد هیأت رئیسه مجلس هم‌اکنون زود است، نمی‌شود به این سرعت درباره عملکرد آنان تصمیم‌گیری کرد. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: به بعضی از همکاران که اظهاراتی درخصوص کمیسیون‌ها دارند حق می‌دهم؛ آن هم از این جهت که به شیوه انتخاب اعضای کمیسیون به این صورت انتقاد داشتند که این هم برای نخستین بار بود. وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه شیوه انتخاب افراد برای کمیسیون‌ها طبق آیین‌نامه برای نخستین بار اینگونه صورت گرفت، احتمال خطا در آن وجود دارد و ممکن است برخی از افرادی که به حد خودشان نرسیدند، اعتراض کنند که این حق را هم دارند.

  گزارش دختر روحانی روی میز نمایندگان 
احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال تشکیل کمیته‌ای برای بررسی نحوه جذب دختر رئیس‌جمهور در هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این کمیسیون خبر داد. به گزارش تسنیم، احمدحسین فلاحی در این‌باره افزود: در هفته آتی و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود این موضوع (عضویت مریم روحانی در هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی) در کمیسیون مطرح می‌شود و درصورت لزوم، از مسئولان این دانشگاه خواهیم خواست تا با حضور در کمیسیون درباره این موضوع شفاف‌سازی‌ کنند.وی تصریح کرد: پس از بحث و تبادل­‌نظر درباره موضوع تحصیل دختر رئیس‌جمهور به این جمع‌­بندی خواهیم رسید که آیا نیازی به تشکیل کمیته خواهد بود یا خیر.

  اصل بازدارندگی پایدار در امور دفاع نظام 
امیرحسین قاضی‌زاده، نایب‌رئیس اول مجلس ایجاد بازدارندگی پایدار را دکترین جمهوری اسلامی در امور دفاعی دانست. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دکترین جمهوری اسلامی در امور دفاعی، ایجاد بازدارندگی پایدار در سطح کشور است. تازه‌ترین دستاورد ویژه یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه، موشکی است بالستیک که در جهان، جدید و منحصربه‌­فرد محسوب می‌شود. موشکی برای مسلح کردن مناطق وسیعی از کشور از اعماق زمین بدون استفاده از سکو و تجهیزات خاص.»

  چرا شفافیت رأی مهم است؟
مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: به‌طور طبیعی شفافیت در هر زمینه‌­ای امری پسندیده است و در اموری نظیر شفافیت برای آرای نمایندگان مجلس، موجب تحقق عدالت، حفظ منافع ملی و مصالح عمومی و نیز جلوگیری از بروز فساد می‌شود. وی با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان مجلس موجب حفظ‌شأن مجلس و جایگاه نمایندگی می‌شود، در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: باید شفافیت در همه امور مدنظر قرار گیرد، زیرا این پیام را به مردم منتقل می‌کند که در اداره امور کشور سهیم بوده و نامحرم نیستند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند و به‌طور طبیعی مردم باید از تصمیمات مجلس و نمایندگان‌‌شان آگاه باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید