• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 9 مرداد 1399
کد مطلب : 106347
+
-

اتاق ارزی یا گردنه اخذ رشوه؟!

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت که او محل کار خود را به گردنه اخذ رشوه از کارگزاران ارزی تبدیل کرده بود

قضایی
اتاق ارزی یا گردنه اخذ رشوه؟!

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی، روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. این جلسه از دادگاه، به دفاعیات متهم محسن صالحی و پرسش و پاسخ میان این متهم، قاضی و نماینده دادستان گذشت. این پرونده دارای 28متهم است که اتهام مشترک همه آنها دریافت و پرداخت رشوه است. محسن صالحی و سیدرسول سجاد 2مدیر سابق بانک مرکزی متهم به دریافت رشوه از کارگزاران بانک مرکزی و فعالان بازار ارز هستند. هزاران سکه، میلیاردها تومان، ده‌ها هزار دلار و خودروی BMW بخشی از رشوه‌های پرداخت‌شده به این 2متهم است.
به گزارش میزان، در بخشی از جلسه دادگاه، نماینده دادستان درباره دریافت رشوه ۳‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی صالحی از متهم حسین‌زاده، گفت: صالحی اتاق معامله ارزی «دیلینگ‌روم» را گردنه اخذ وجوه از کارگزاران ارزی کرده بود‌. نماینده دادستان ادامه داد: حسین‌زاده اظهار کرده است تغییر نرخ ارز به نفع ما بود و صالحی این اقدام را انجام می‌داد.
در ادامه این جلسه دادگاه متهم صالحی مدعی شد: تمام کارگزاری‌ها می‌خواستند من را برای خودشان داشته باشند. من به فکر دریافت سکه و ماشین و اینجور موارد نبودم و می‌خواستم از علم خودم استفاده کنم، سهام بخرم و از آن سود بگیرم.
قاضی این اظهارات را غیرقابل پذیرش دانست و نماینده دادستان نیز خطاب به متهم گفت: صالحی می‌گوید کارگزاران بانک مرکزی می‌خواستند من را برای خود حفظ کنند. خب، سؤال این است که آقای صالحی می‌خواستید برای آن کارگزاران چه‌کار کنید؟ چرا آن کارگزاران به شما پول می‌دادند که برای آنها سهام بخرید؟ شما که خودتان امروز گفتید متخصص بورس نیستید.
متهم صالحی که بخشی از رشوه‌های دریافتی را در قالب سرمایه‌گذاری در بورس به نام رشوه‌دهندگان انجام می‌داده است، در بخشی از دفاعیات خود مدعی شد: «به من خانه در خیابان فرشته و بنز  اس۵۰۰ پیشنهاد شد، اما من به این کارگزاران می‌گفتم که به جای این کار‌ها به من پول بدهند تا برایشان در بورس که هیچ ارتباطی به بانک مرکزی ندارد، سهام خرید و فروش کنم و ۴۰‌درصد سود ناشی از آن را به من بدهند.»
قاضی خطاب به متهم صالحی گفت: تفاوت خانه در خیابان فرشته با این ۴۰‌درصد سودی که از کارگزاران درخواست می‌کردید، چه بود؟ متهم صالحی گفت: تفاوتش در این بود که آن ۴۰‌درصد هیچ ربطی به ارز نداشت.
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: صالحی می‌گوید که به من خانه در خیابان فرشته و بنز اس‌۵۰۰ پیشنهاد کردند و من نپذیرفتم. بله آقای صالحی شما نپذیرفتید، اما «بی‌ام و ۷۳۰» را گرفتید؛ آقای صالحی شما در جلسات سابق گفتید کارگزاران به سبب تخصص من نزد من می‌آمدند، اما امروز گفتید که کارگزاران می‌خواستند من را حفظ کنند؛ بالاخره معلوم نشد کارگزاران می‌خواستند شما را به‌عنوان مسئول اتاق معاملات ارزی حفظ کنند یا اینکه صرفا به سبب تخصص شما نزد شما می‌آمدند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید