• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106247
+
-

راهنمای خرید پارچه

  برای انتخاب و خرید پارچه، غیر از جنس ، طرح و رنگ آن، نکات دیگری هم هست که می‌تواند در میزان رضایت شما از خرید، مؤثر باشد. اگر خیاط هستید که قطعا این نکات را می‌دانید اما اگر تازه‌کارید و می‌خواهید برای نخستین بار در خانه خیاطی کنید، احتمالا این چند مورد به کارتان خواهد آمد.
  برای شروع، بهتر است پارچه‌ای را خریداری کنید که دوخت آن آسان باشد. برای این کار به‌دنبال پارچه‌ای بگردید که تار و پود آن در زمان دوختن لغزش و کشش بیش از حدی نداشته باشد. در واقع شما باید پارچه‌ای پنبه‌ای، کتانی یا ترکیب پنبه و کتان را انتخاب کنید. از خرید پارچه‌های ابریشمی، ریون، پلی‌استر و پارچه‌های کشباف پرهیز کنید. 
 برای اینکه دید بهتری در زمان دوخت داشته باشید و چشمانتان کمتر خسته شود، پارچه‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های ساده انتخاب کنید. پارچه‌های راه‌راه و آنهایی که طرح‌های چند رنگ و درهم برهم دارند می‌تواند باعث خستگی چشم و بالا رفتن ضریب اشتباه شما شود.
  پارچه‌هایی با وزن سبک تا متوسط را انتخاب کنید و کارتان را از پارچه‌های سنگین وزن آغاز نکنید. کنترل کردن پارچه‌های ضخیم و سنگین زیر چرخ و دوختن آنها کار سختی است که می‌تواند در ابتدای کار شما را اذیت کند.
  توصیه دیگر این است که هنگام خرید، اندکی پارچه را باز کنید و به چگونگی آویزان شدن آن نگاه کنید. این کار به شما کمک می‌کند متوجه شوید آیا این پارچه برای دوخت لباس و مدل مورد نظرتان مناسب هست یا خیر.
  بسیاری از پارچه‌ها برچسب مشخصات دارند که حاوی اطلاعاتی درباره نوع نخ و دستورالعمل‌های مراقبت از آنهاست. موقع خرید نگاهی به برچسب آن بیندازید و ببینید آیا می‌توان مثلا آن را داخل ماشین لباسشویی انداخت یا تنها باید به‌صورت خشکشویی شسته شود؟ اگر نگهداری از این پارچه بیش از حد دشوار است، از خرید آن صرف‌نظر کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید